• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

حداکثر نرخ 10 میلیارد تومان بود.

  • کد خبر : 31195
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
حداکثر نرخ 10 میلیارد تومان بود.

به گزارش اخبار اقتصادی، هیات عالی بهره وری دارایی های دولت در جلسه 26 آذرماه سال جاری بنا به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور، در اجرای بند (( 4) شصت و هفتمین مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و به استناد تبصره (8) ماده (15) آیین‌نامه اجرایی تولید دارایی‌های دولتی، دستورالعمل «نحوه کسر» را تصویب کرد. نرخ درآمد حاصل از تولید دارایی های دولتی و نحوه مصرف آن.

این جلسه ماده (15) آیین نامه اجرایی تولید را در رابطه با کارمزد درآمد تولید اصلاح کرد به این صورت که عبارت «صد درصد مبالغ واریزی» با عبارت «نصف مبالغ واریز شده» جایگزین شد. ” و این ماده به شرح زیر اصلاح شد:

مجریه پس از کسر کارمزد، درآمد حاصل از تولید دارایی های واحد مورد نظر را به حساب تمرکز صندوق درآمد مربوط به خزانه داری کل واریز می کند، سپس 100% مبالغ واریزی بلافاصله توسط خزانه واریز می شود. در حساب تحصیلی کالاهای سرمایه ای واحد موضوع ستاد یا استان.

لازم به ذکر است که بر اساس بند (4) ماده (7) و تبصره (5) ماده (15) و ماده (16) آیین نامه تولید، بخشی از کارمزد تولید دارایی های دولتی باید باشد. برای هزینه های جاری این فرآیند استفاده می شود. در همین راستا در ماده (2) دستورالعمل قبلی، نمونه هایی از این هزینه ها تصویب شد، به طوری که هزینه های اجرایی شامل مواردی چون هوشمندی کامل کلیه فرآیندهای شناسایی، اسناد و نسبت اموال، تجمیع ارزش، ارزش گذاری، فروش می باشد. و هزینه های تولید راه ایجاد سیستم های مربوطه هزینه های شناسایی دارایی های مازاد قانونی و ایجاد مالکیت، مشاوره و مطالعات امکان سنجی و قیمت گذاری، بازاریابی، تبلیغات و فرهنگ عمومی، هزینه های اداری و پرسنلی، آموزش، ترغیب و تشویق کارکنان، و اطلاعات

بر اساس ماده (3) این دستورالعمل، نحوه محاسبه و کسر نرخ مطابق با هر یک از روش‌های تولید تصویب می‌شود، به نحوی که برای تولید املاک و پروژه‌های عمرانی نیمه تمام تا سقف مبلغ 100 میلیارد ریال معادل 1 درصد مبلغ مورد نظر و برای مبالغ بیش از 100 میلیارد ریال معادل 0.5 درصد آن مبالغ تا سقف 20 تا 100 میلیارد ریال کارمزد در نظر گرفته می شود.

بر اساس تبصره (1) ماده مذکور، ماحصل تولید دارایی های موضوع مورد نظر پس از کسر حق الزحمه توسط مجری به حساب تمرکز درآمد مربوطه در خزانه داری کل واریز می شود. 2) ماده (3) این دستورالعمل، تسویه وظایف و خدمات قانونی مربوط به ارزش افزوده با معاوضه با دارایی یا وجه نقد حاصل از فروش و تولید دارایی به نسبت دریافت انجام می‌شود. از این درآمدها با تصویب هیأت عالی.

در تبصره (3) مصوب شد در صورت تسویه مستقیم ملک با پیمانکاران پروژه ساختمانی، نیمی از حق الزحمه به صورت نقدی توسط پیمانکار تحت نظارت مرجع موضوع حساب درآمد انحصاری مجری پرداخت می شود. قیمت مصوب ملک پس از کسر کمیسیون خواهد بود.

در تبصره (4) این ماده همچنین آمده است: چنانچه در پایان سال مالی، مجموع حق الزحمه کسر شده از درآمد تولید بیش از ارزش افزوده و هزینه های اجرایی آن سال باشد، دستگاه اجرایی مکلف به اجرای ماده (63) می باشد. از قانون محاسبات عموم مردم کشور باید مانده وجوه مصرف نشده را به خزانه برگردانند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=31195

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.