• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
5

حداکثر حد مهارت آهن اسفنجی 18٪ بود.

  • کد خبر : 35625
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
حداکثر حد مهارت آهن اسفنجی 18٪ بود.

انتشار اتوترمز منجر به رقابتی هیجان انگیز در حلقه اسفنج آهنی شد. اما افزایش جدید نرخ ارز در بازار آزاد تا کانال قیمت 56 هزار تومان باعث شد این انگشتر بار دیگر رنگ رونق داشته باشد و با میانگین رقابت 8 درصدی معامله شود.

اخبار اقتصادی، رینگ صنعتی بورس کالای ایران در آخرین روز عرضه آهن اسفنجی در بهمن ماه میزبان عرضه بیش از 100 هزار تن محصول به صورت نقدی و پیش پرداخت بود. استقرار autobids در این معاملات از هیجان این حلقه کاسته است. برای این محصول 135 هزار و 750 تن تقاضا ثبت شد که در نهایت منجر به فروش 94 هزار و 900 تن آهن اسفنجی در این بازار شد. به این ترتیب در هفته پایانی بهمن ماه ۹۵ درصد عرضه آهن اسفنجی در رینگ فیزیکی بورس کالا با میانگین قیمت ۱۳ هزار و ۲۱۹ تومان در هر کیلوگرم معامله شد.

منبع القاگر تحریک فیزیکی حلقه را کاهش می دهد.

در هفته پایانی بهمن ماه، آهن اسفنجی با قیمت پایه ۱۲ هزار و ۲۳۹ تومان به رینگ صنعتی بورس کالا ارسال شد. اگرچه حجم کل عرضه اعم از نقدی و پیش پرداختی افزایش یافته است، اما افزایش انتظارات تورمی و صعود جدید نرخ ارز به کانال قیمتی 56 هزار تومانی باعث شد لبه آهن اسفنجی دوباره رنگ رونق به خود بگیرد. و متقاضیان برای به دست آوردن سهمی از عرضه، رقابت قیمتی را با یکدیگر آغاز کردند.

بررسی داده های معاملات از رینگ فیزیکی بورس کالای ایران حاکی از رقابت صفر تا حداکثر 18 درصدی برای سهمی از عرضه آهن اسفنجی است. متوسط ​​قیمت فروش آهن اسفنجی در این روز به 13 هزار و 219 تومان رسید که نسبت به قیمت پایه 8 درصد افزایش را نشان می دهد.

100% پیشنهادات نقدی مورد مذاکره قرار گرفت.

در آخرین هفته بهمن ماه سال جاری 65 هزار تن آهن اسفنجی در رینگ صنعتی بورس کالای ایران با قیمت پایه 12 هزار و 239 تومان عرضه شد. تقاضای 97 هزار و 950 تنی از این محصول به ثبت رسید که در نهایت اجازه داد 65 هزار تن محصول با میانگین قیمت 13 هزار و 528 تومان در این بازار به بازار عرضه شود. به این ترتیب در هفته پایانی بهمن ماه 100 درصد عرضه پولی آهن اسفنجی با میانگین رقابت 11 درصدی معامله شد.

در این شرایط ایجاد خودکفایی با جذب سرمایه می تواند رقابت عاطفی را در حلقه آهن اسفنجی مهار کند. به این ترتیب آهن اسفنجی در حالی که اواسط بهمن ماه به کانال قیمت 15 هزار تومان رسیده بود، در هفته پایانی بهمن ماه با میانگین قیمت 13 هزار و 200 تومان به فروش می رسید.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35625

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.