• امروز : چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 16 October - 2024
1

حال و هوای فعلی بازار سرمایه: افزایش جزئی با کاهش التهاب

  • کد خبر : 45223
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۹
حال و هوای فعلی بازار سرمایه: افزایش جزئی با کاهش التهاب

اکوایران: کاهش دامنه نوسانات قیمت دلار و کاهش حباب درهم حکایت از کاهش التهاب در بازار ارز دارد.

شاخص کل بازار سرمایه امروز بالای دو میلیون و 100 هزار واحد و در پایان معاملات در محدوده دو میلیون و 115 هزار واحد قرار داشت، اما شاخص کل هم وزن در محدوده 696 هزار واحد قرار دارد.

بازار سرمایه از ابتدای سال جاری به شدت درگیر ریسک های مختلف بوده و نتوانسته روند صعودی مطلوبی را تجربه کند، بنابراین سهامدارانی که اغلب درگیر ریسک های مختلف بوده اند، خیلی زود بازار را ترک می کنند.

امروز دومین روز پس از افزایش دامنه نوسانات به دو درصد و تعدیل جریان تجاری بود. در حالی که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران و شاخص کل هم وزن تقریباً افت کرد، خروج پول واقعی از بازار به ثبت رسید و 255 میلیارد تومان پول واقعی از بورس خارج شد. با این حال ارزش معاملات خرد در بورس افزایش یافته است.

بر اساس آمار رشد اقتصادی ماهانه مرکز پژوهش های مجلس از اوایل سال 1402 تا مرداد 1403، نفت همچنان گل سرسبد رشد اقتصادی کشور بوده و بیشترین آمار رشد اقتصادی ماهانه مربوط به بخش نفت بوده است. از سوی دیگر رشد 5.4 درصدی بخش نفت کمترین رشد اقتصادی در هفده ماه گذشته است.

از آنجایی که اقتصادهای جهان از جمله چین به دنبال افزایش سهم انرژی پاک در سبد انرژی خود و جایگزینی آن با سوخت های فسیلی هستند، رکود و عدم خوش بینی نسبت به آینده اقتصاد بین المللی باعث شده تا بازرگانان نسبت به زمان خرید نفت محتاط باشند.

وابستگی بیش از حد اقتصاد و رشد اقتصادی به درآمدهای نفتی برای بازار ارز و سرمایه مخرب است. در حال حاضر رشد قیمت نفت وابسته به شوک های جدی طرف عرضه ناشی از تنش های جدی است و عدم خوش بینی نسبت به آینده قیمت های جهانی نفت، شرایط را برای رشد درآمدهای نفتی مختل می کند.

از سوی دیگر، اگر اقتصاد و رشد اقتصادی به درآمدهای نفتی وابسته شود، در صورت ایجاد شوک در قیمت نفت، کسری بودجه تشدید می‌شود و مشکلات ناشی از آن ممکن است به بازار پول و سرمایه سرایت کند، بنابراین باید توجه شود. پرداخت شود. ما باید به سایر بخش های اقتصادی توجه کنیم و آنها را تقویت کنیم. کاهش آسیب پذیری اقتصاد در بلندمدت ضروری به نظر می رسد.

به نظر می رسد افزایش آهسته دلار نیما نیز به همین منظور انجام می شود زیرا این موضوع می تواند منجر به تقویت صادرات کشور شود و با افزایش درآمدهای صادراتی موجب تقویت صادرکنندگان شود. روند صعودی دلار نیما امروز ادامه داشت و دلار نیما رشد 150 تومانی را به ثبت رساند. این رویداد یک سیگنال مثبت قوی برای بازار سرمایه تلقی می شود.

قیمت ها در بازار فارکس گیج کننده است

قیمت ها در بازار ارز و طلا همچنان سردرگم است و دلار تهران هنوز نتوانسته محدوده اطمینان خود را انتخاب کند اما امروز از میزان نوسانات روزانه کاسته شده است. دلار تهران امروز 250 تومان نسبت به روز گذشته افزایش داشت.

حباب درهم امروز برای پنجمین روز متوالی کاهش یافته و در محدوده 440 تومان قرار دارد. دامنه کاهشی نوسانات قیمت دلار و کوچک شدن حباب درهم حکایت از کاهش التهاب در بازار ارز دارد که متاثر از تلاش های دیپلماتیک اخیر بوده است.

اندازه حباب سکه چقدر است؟

با افزایش قیمت دلار امروز و ثبات اونس طلا، قیمت طلای مذاب امروز افزایش یافت و به 17 میلیون و 717 هزار تومان رسید، حباب طلای مذاب نیز به 296 تومان افزایش یافت.

سکه امامی در نیمه اول کانال 49 میلیون تومان نوسان دارد و حباب سکه امامی 25.9 درصد است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=45223

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.