• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
7

جزییات فروش املاک شهرداری تهران

  • کد خبر : 1334
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
جزییات فروش املاک شهرداری تهران

به گزارش اخبار اقتصادی

ابوذر مختاری درباره شناسایی املاک شهرداری تهران در مناطق پایتخت با بیان اینکه کمیته شناسایی املاک در مناطق فعال است، گفت: درصد املاک شهرداری که شهرداری از آنها اطلاعی ندارد بسیار ناچیز است. به هر حال شهر تهران بزرگ و شهرداری سابقه طولانی دارند و شاید ندانیم که این پلاک برای شهرداری است. به شهرداری تهران اما مدارک نداریم.

مختاری با بیان اینکه تا زمانی که بارگیری انجام نشود هیچ پلاکی را نمی فروشیم، در خصوص توسعه املاک در شهرداری تهران، تصریح کرد: خام فروشی نداریم و نگاه ما در مدیریت شهری جدید این است که اگر ملکی می رود. مراجعه به کمیسیون ماده 5 یا … قبل از فروش یا واگذاری این فرآیند جهت افزایش ارزش افزوده و پس از آن ملک مورد ارزیابی قرار می گیرد تا با شرایط بارگذاری جدید آماده لیست فروش شود و مورد استفاده قرار گیرد. برای مشارکت

دستگاه های دیگر نباید اموال خود را خام بفروشند

وی با بیان اینکه به بسیاری از نهادها این پیشنهاد را داده ایم که املاک خود را خام نفروشند، اما شهرداری شرایطی را برای املاک آنها فراهم می کند تا پس از رعایت مقررات شهرسازی، املاک مولد شود و سپس به فروش برسد، گفت: چون اموال این موسسات بیت المال است. نه اینکه ملک را خام بفروشند و بعد مالک جدید برای تولید مراحل شهرسازی را طی کند و ارزش افزوده ملک افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران درباره مشکلات پیش آمده برای املاک شهرداری فروخته شده در بورس کالا و شکایت خریداران توضیح داد: ما هیچ شکایتی نداریم و املاک را فروختیم و گزارش جلسه تحویل را به آنها ارائه کردیم و در حال حاضر در این فرآیند فرم دو امضایی است که پس از آن به اداره ثبت معرفی و سند ملک به مالکان جدید منتقل می شود. نه خسارتی از ما دریافت کردند و نه شهرداری خسارتی پرداخت کرد و بر اساس توافق، ملک را تحویل می دهیم و سند را منتقل می کنیم.

فروش ملک 1530 میلیارد تومان

وی در پاسخ به این سوال که چند ملک دیگر شهرداری تهران در بورس عرضه می شود؟ وی افزود: هر ملک بسته به ظرفیتی که دارد یا وارد بورس کالا می شود یا برای تسویه با طلبکاران هزینه می شود، زیرا اخیرا شهرداری تهران مجوز فروش ملکی به ارزش 1530 میلیارد تومان را از شورا گرفته است و این نوع املاک نمی توانند. در بورس عرضه می شود. بلکه باید با طلبکاران شهرداری تهران وارد مرحله تصفیه شود.

منبع: اخبار جدید

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=1334

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.