به گزارش اخبار اقتصادی، فریال مستوفی، رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری اتاق بازرگانی تهران، هدف از تشکیل اتاق فکر عربستان سعودی را در راستای توسعه زیرساخت های همکاری های اقتصادی ایران و عربستان به ویژه بخش خصوصی این کشور دانست. گفت: در این اتاق فکر با شناسایی و بررسی ظرفیت ها و ظرفیت ها، مشکلات و الزامات بخش خصوصی، به دنبال ایجاد بسترهای لازم برای همکاری در قالب تجارت، سرمایه گذاری و مشارکت در زنجیره ارزش هستیم.

به گزارش اتاق تهران، وی افزود: یکی از موضوعات مهم برای همکاری های بین المللی آموزش و ظرفیت سازی است. بنابراین پیش‌بینی‌هایی برای برنامه‌های آموزشی در اتاق فکر انجام شده و از ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی استفاده می‌شود تا فعالان اقتصادی و شرکت‌های توانمند ایرانی در این صحنه حضور یابند.

مستوفی با اشاره به محوریت زنجیره ارزش در چارچوب برنامه های کارگروه های اتاق فکر، افزود: نتیجه اتاق فکر در قالب نقشه راه و الزامات همکاری با عربستان و همچنین تجارت و راهنماهای سرمایه گذاری در اختیار فعالان اقتصادی و مسئولان قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از فعالان اقتصادی و اعضای اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، مدیران و کارشناسان بازرگانی، دانشگاهیان و متخصصان اندیشکده‌های اقتصادی و سیاسی، کارشناسان و متخصصان وزارتخانه‌ها و نهادهای نظارتی، متولیان و کارشناسان تشکل‌های اقتصادی استان‌ها دعوت کرد. به اندیشکده عربستان سعودی بپیوندید.

کارشناسان و فعالان اقتصادی می توانند برای عضویت در اتاق فکر عربستان روی لینک کلیک کنند.