• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

ثبات قیمت نفت پس از افزایش چند روزه / 13 ژوئیه

  • کد خبر : 18710
  • ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰:۵۰
ثبات قیمت نفت پس از افزایش چند روزه / 13 ژوئیه

به گزارش اخبار اقتصادی– با توجه به تاثیر داده های تورم آمریکا، شاخص جهانی نفت برنت در روز پنجشنبه به بالای 80 دلار در هر بشکه رسید.

داده‌های منتشر شده در روز چهارشنبه نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده در ماه ژوئن به دلیل ادامه روند کاهشی تورم، رشد ملایمی داشت و کمترین افزایش سالانه در بیش از دو سال گذشته را به ثبت رساند.
بازارها انتظار دارند قبل از اینکه چرخه افزایش نرخ در ایالات متحده به اوج خود برسد، یک افزایش نرخ دیگر افزایش یابد. نرخ های بالاتر می تواند رشد اقتصادی و تقاضا برای نفت را کاهش دهد.
کریگ ارلام، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA، خاطرنشان کرد که قیمت نفت طی دو هفته 12 درصد افزایش یافته است که عمدتاً در واکنش به کاهش عرضه از سوی تولیدکنندگان بزرگ عربستان سعودی و روسیه بوده است.
بهای معاملات آتی نفت برنت با 22 سنت افزایش به 80 دلار و 33 سنت در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 11 سنت افزایش به 75 دلار و 86 سنت رسید.

در همین حال، گزارش آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در روز پنجشنبه پیش‌بینی کرد که تقاضای نفت در سال جاری به بالاترین حد خود خواهد رسید، اما بادهای معکوس اقتصادی گسترده‌تر و افزایش نرخ‌های بهره، این افزایش را کمی پایین‌تر از پیش‌بینی‌ها کاهش می‌دهد.

دفتر گمرک این کشور روز پنجشنبه نشان داد، برای مثال، در چین، شتاب بهبود پس از همه‌گیری کاهش یافت زیرا صادرات در ماه گذشته با سریع‌ترین سرعت خود از زمان شروع همه‌گیری سه سال پیش کاهش یافت.
این گزارش نشان می دهد که واردات نفت خام در ماه ژوئن نسبت به سال گذشته 45.3 درصد افزایش یافته و به دومین رکورد ماهانه خود رسیده است.
یکی دیگر از عوامل محدود کننده افزایش قیمت، گزارش اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده در مورد افزایش بیش از حد انتظار در ذخایر نفت خام آمریکا به میزان نزدیک به 6 میلیون بشکه در هفته گذشته بود.
فیل فلین، تحلیلگر گروه پرایس فیوچرز گفت: ذخایر بنزین در هفته تعطیلات 4 جولای تا حد زیادی بدون تغییر به 219.5 میلیون بشکه رسید که وضعیتی تقریبا غیرممکن است.
تحلیلگران انتظار داشتند که با ورود رانندگان به جاده ها برای سفرهای تعطیلات، سهام بنزین به شدت کاهش یابد.

منبع شفقنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=18710

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.