• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
10

تولید الکتروموتورهای پرمصرف کولرهای آبی متوقف شد

  • کد خبر : 2286
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
تولید الکتروموتورهای پرمصرف کولرهای آبی متوقف شد

به گزارش اخبار اقتصادی، مراسم رونمایی از «استاندارد برچسب انرژی جدید کولرهای آبی» با حضور وزیر نیرو، رئیس سازمان ملی استاندارد، رئیس ستبا، معاونان و مدیران مربوطه در وزارت نیرو، وزارت ایمنی، شرکت های توزیع برق و همچنین سازندگان کولر آبی و موتور. پربار برگزار شد.

در این مراسم همزمان با اعلام رسمی توقف تولید الکتروموتورهای پرکاربرد کولر آبی، تولید کولر آبی فقط با موتور BLDC از ابتدای سال 1403 اجباری شد.

در راستای اهداف کلان وزارت نیرو در تحقیق بهینه سازی و ارتقای بهره وری انرژی الکتریکی، برنامه «بازنگری و بهبود استانداردهای مصرف انرژی در تجهیزات الکتریکی و فرآیندهای انرژی بر» در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت. انرژی و پیش بینی می شود با اجرای کامل این برنامه بتوان به هدف “کاهش 3000 مگاواتی مصرف برق در کشور” طی چهار سال آینده دست یافت.

در برچسب استاندارد جدید کولرهای آبی که پس از 13 سال بازنگری شده است، گریدهای “E, F, G” از برچسب انرژی حذف و سه گرید A+++, A++, A به بالای برچسب انرژی اضافه شده است. دسته بندی ها.

با توجه به اینکه طبق گزارشات سازمان ملی استاندارد، حدود 70 درصد از نمونه های آزمایشی کولر آبی موجود در رده های G، E، F برچسب انرژی قرار گرفتند، با اصلاحیه جدید این استاندارد، امکان پذیر نیست. این کولرهای پرمصرف را تولید می کنند و باید برای مصرف و استفاده برق بهینه شوند. از موتورهای الکتریکی با راندمان بالاتر، حداقل برچسب انرژی درجه بندی D مجاز به تولید است.

در حاشیه این مراسم ضمن برپایی نمایشگاه جانبی کولرهای آبی با استاندارد جدید با رتبه انرژی A+ و بالاتر، تفاهم نامه سه جانبه بین وزارت نیرو (ساتبا)، سازمان ملی استاندارد و این وزارتخانه منعقد شد. سازمان ایمنی به منظور برنامه ریزی برای زمان بندی تصویب، ابلاغ، ابلاغ اجباری و نظارت بر اجرای استانداردهای رونمایی شده امضا شد.

در ادامه با حضور مسئولین حاضر، ضمن قدردانی از دست اندرکاران تصویب و اجرای استاندارد جدید انرژی کولر آبی و فعالان صنعتی در این زمینه، سه آزمایشگاه انرژی کولر آبی بر اساس روش آزمایشی جدید و چهار خط تولید کولر آبی فوق کم مصرف با موتورهای با راندمان بالا برای اولین بار در کشور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

همچنین شرکت های دانش بنیان با هدف ایجاد زمینه مذاکرات تجاری و توسعه استفاده از موتورهای پربازده در کولرهای آبی، در نمایشگاهی به همین منظور، الکتروموتورهای پربازده PMSM و BLDC خود را عرضه کردند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=2286

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.