• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
8

تمدید بخشودگی 100 درصد جرایم مالیات بر ارزش افزوده

  • کد خبر : 38026
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸
تمدید بخشودگی 100 درصد جرایم مالیات بر ارزش افزوده

اکوایران: سازمان امور مالیاتی کشور در اقدامی حمایتی بخشنامه جدیدی را برای مودیان مالیات بر ارزش افزوده ارائه کرد. بر اساس این بخشنامه، مؤدیانی که اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستانی 1402 خود را قبل از پایان 22 اردیبهشت ماه 1403 اصلاح و تکمیل کنند، مشمول بخشودگی صددرصد تخلفات این دوره خواهند شد.

اخبار اقتصادی؛ این بخشنامه به منظور تسهیل در امور مودیان خوب و تشویق آنان به انجام وظایف قانونی صادر شده است. سید محمدهادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با صدور بخشنامه ای به ادارات امور مالیاتی سراسر کشور اعلام کرد: اجرای مفاد ماده (3) قانون تسهیل در انجام تعهدات مودیان مالیاتی در اجرای مقررات قانون پایانه‌های فروشگاه‌ها و سامانه مودیان، مهلت استرداد اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده چهارمین دوره فصل زمستان 1402 یک ماه پس از پایان مدت مذکور است، اما بنا به درخواست مکرر مودیان. امسال این زمان تا 12 اردیبهشت تمدید خواهد شد.

در این بخشنامه همچنین خاطرنشان شد که بدیهی است برای انجام محاسبات سامانه بر ارزش افزوده قبوض الکترونیکی ثبت شده در سامانه مالیاتی دوره چهارم 1402، لازم است خریداران کالا و خدمات صورتحساب های الکترونیکی حداکثر تا 31 فروردین 1403. تخصیص خریدهای خود را در سیستم مالیاتی مشخص کنید تا اعتبار خریدهای شما و آثار مالیاتی فروش اعتباری برای فروشندگان در اظهارنامه معوقه دوره چهارم (زمستان) شما لحاظ شود. ) سال 1402 در صورت عدم اقدام مؤدی و در نتیجه عدم احتساب آثار مالیاتی قبوض مذکور در دوره چهارم سال 1402 (زمستان)، آثار مالیاتی آنها مشمول اولین دوره (بهار) سال 1403 خواهد بود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38026

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.