به گزارش اخبار اقتصادی، از زمان ظهور بیت کوین و فناوری بلاک چین، همواره بحث های زیادی در مورد این صنعت وجود داشته است. فعالان محیط زیست همواره نسبت به اثرات منفی بیت کوین و ارزهای دیجیتال ابراز نگرانی کرده اند و در افکار عمومی بیت کوین به عنوان عاملی مضر برای محیط زیست شناخته می شود.

به گزارش “Cryptopolitan”، استخراج بیت کوین با مصرف برق بسیار بالایی همراه است که به معنای انتشار کربن بیشتر در جو است. در اوایل سال 2018، محققان دانشگاه کالیفرنیا، هاوایی در مقاله ای در مجله “تغییر آب و هوا” هشدار دادند که اگر استفاده از بیت کوین همگام با رشد سایر فناوری های مشابه باشد، این به تنهایی منجر به تولید گاز می شود. دی اکسید کربن. که در سه دهه آینده میانگین دمای جهانی را بیش از 2 درجه افزایش خواهد داد.

از سوی دیگر، یک مطالعه جدید نشان می دهد که بیت کوین به طور بالقوه می تواند به عنوان ابزاری برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در جو استفاده شود.

در این تحقیق که توسط «موسسه مدیریت ریسک» انگلستان انجام شده، به گاز متان اشاره شده است که انتشار آن عامل مهمی در تسریع روند تغییرات آب و هوایی است. به گفته نویسندگان این تحقیق، اگر گاز متان ذخیره شود، می‌توان آن را به منبع انرژی برای رایانه‌های استخراج ارز دیجیتال تبدیل کرد و از انتشار آن در جو جلوگیری کرد. این مطالعه به این نتیجه رسید که استفاده از این روش می تواند تا سال 2030 انتشار گازهای گلخانه ای به اتمسفر را هشت درصد کاهش دهد.

به همین ترتیب، یکی دیگر از رویکردهای نظری مطالعه فوق، انتقال گرمای تولید شده توسط رایانه ها در حین استخراج بیت کوین به گلخانه ها برای ایجاد محیط مناسب برای رشد محصولات کشاورزی و باغی، به ویژه در مناطقی که دمای مناسبی برای رشد ندارند، می باشد. این محصولات

آخرین قیمت بیت کوین و اتریوم

بر اساس داده های سایت «Investing» قیمت بیت کوین در روز شنبه (اول مهرماه) از 26 هزار دلار و 517 سنت تا 26 هزار دلار و 636 سنت متغیر بود. تغییرات قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت این ارز دیجیتال حدود 30 دلار افزایش یافته است. حجم تراکنش بیت کوین در 24 ساعت گذشته 7 میلیارد و 93 میلیون دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته 0.23 درصد افزایش یافته است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم در همان روز بین 1587 تا 1597 دلار بود. تغییرات قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت این ارز دیجیتال 0.10 درصد افزایش یافته است. حجم تراکنش های اتریوم در 24 ساعت گذشته 2 میلیارد و 37 میلیون دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته 2.66 درصد کاهش یافته است.