• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

تغییر قیمت طلا به دنبال انتشار داده‌های تورمی آمریکا

  • کد خبر : 42916
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۳
تغییر قیمت طلا به دنبال انتشار داده‌های تورمی آمریکا

اکوایران: پس از انتشار آمار تورم آمریکا که نشان می داد شاخص قیمت مصرف کننده در ماه جولای کاهش یافته است، قیمت طلا کاهش یافت. با این حال، فلز زرد به نوسانات خود در نزدیکی بالاترین رکورد خود ادامه می دهد.

اخبار اقتصادی، در پی انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا که نشان می داد تورم در ماه جولای کاهش یافته است، طلا روز چهارشنبه (24 اوت) رشد اولیه خود را از دست داد. با این شرایط، بانک مرکزی آمریکا همچنان در مسیر کاهش نرخ بهره در ماه آینده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این فلز گرانبها در روز چهارشنبه تا 0.9 درصد کاهش یافت، اما همچنان به بالاترین سطح قیمتی که در ماه گذشته رسیده است، نزدیک است.

در حالی که شاخص اساسی قیمت مصرف کننده، که هزینه های مواد غذایی و انرژی را حذف می کند، سالانه افزایش می یابد، اما همچنان با کندترین سرعت از اوایل سال 2021 رشد کرده است.

Rona O'Connell، تحلیلگر StoneX می گوید: “انتظارات در مورد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو از قبل در بازارها وجود داشت؛ اکنون سوال این است که کاهش چقدر خواهد بود.”

طلا در سال جاری 19 درصد رشد داشته است و خوش‌بینی فزاینده نسبت به تسهیلات مالی و خرید این فلز گرانبها توسط بانک‌های مرکزی مبنای رشد بیشتر آن بوده است. نرخ‌های بهره پایین معمولاً برای طلا صعودی هستند. جذابیت فلز زرد به عنوان یک دارایی امن نیز با تنش در خاورمیانه و جنگ در اوکراین تقویت شده است.

بر اساس اطلاعات سایت اینوستینگ، تا ساعت 20:25 به وقت ایران، قیمت فعلی طلا در سطح 2444 دلار در هر اونس بود. در همین حال، شاخص دلار بلومبرگ کاهش یافته است. قیمت نقره، پلاتین و پالادیوم نیز کاهش یافته است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42916

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.