• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
8

تعدیل مثبت در بورس / سمگا در راس معاملات

  • کد خبر : 34894
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
تعدیل مثبت در بورس / سمگا در راس معاملات

اکو ایران: امروز بزرگترین معامله بازار متعلق به نماد معاملاتی سمگا بود و بیشترین ورود پول واقعی را داشت.

اخبار اقتصادی، در معاملات روز شنبه 23 بهمن 1402 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با 3812 واحد افزایش نسبت به روز کاری قبل به سطح 2111844 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن بورس با 4 هزار و 883 واحد افزایش در رقم 737 هزار و 529 واحد قرار گرفت.

شاخص کل فرابورس با رشد 161 واحدی به 25 هزار و 578 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با یک هزار و 614 واحد افزایش به سطح 136 هزار و 440 واحد رسید.

پول واقعی را وارد بازار سهام کنید

روز شنبه خالص تغییر ملک حقوقی به حقیقی در بازار مثبت شد و 84 میلیارد تومان پول واقعی وارد بورس شد.

امروز نماد سمگا بیشترین ورود پول واقعی را دریافت کرد که ارزش آن 78 میلیارد توکن بود. پس از سماگا، نمادهای فولاد، کرومیت، خگستر و ثزنوب بیشترین برد پولی واقعی را داشتند.

از سوی دیگر بیشترین خروج ارز واقعی مربوط به نمادهای دی، فملی، نوری، فسبا و فارس بوده است.

نمادهایی که بر شاخص های سهام تاثیر می گذارند

امروز فخوز، شپنا و خساپا نمادهای سبز بورس بودند که بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر نمادهای تاپیکو، کگل و پارسان نیز نمادهای قرمز رنگی بودند که تاثیر منفی بر شاخص داشتند.

در بازار ارز نمادهای سپهر، وهور و هرمز بیشترین تاثیر افزایشی و نمادهای بپس، سرچشمه و ثباغ بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص کل ارز داشتند.

در میان نمادهای پرمعامله در بازار فعلی، نماد دیتام بیشترین تعداد معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن شستا و خگستر قرار گرفتند. نخریس، فسبا و سمگا بیشترین تعداد معاملات فرابورس را انجام دادند.

ارزش معاملات سهام

ارزش کل معاملات امروز بازار سهام به 28.28 میلیارد تومب رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار دوم 17.659 میلیارد تومان بود که 63 درصد از کل ارزش معاملات بازار در آن روز را به خود اختصاص داد.

ارزش معاملات خرد نیز با 3 درصد کاهش نسبت به روز گذشته به 4.4 هزار میلیارد تومان رسید.

021114

پرمعامله ترین نمادهای بورس اوراق بهادار تهران

در معاملات امروز نماد سمگا بیشترین ارزش معاملاتی را دارد بورس اوراق بهادار که 110 میلیارد تومب ارزش داشت.

پس از سمگا، فولاد بیشترین ارزش معاملاتی و کرومیت با بالاترین ارزش معاملاتی در رتبه سوم قرار گرفتند و پس از آن، دو نماد خگستر و سجنوب با نرخ بالاتر ارزشی در رتبه های زیر قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات، سهام سمگا با 381 میلیون و 5 هزار و 940 سهم در رتبه نخست قرار دارد. شستا از نظر حجم معاملات در رتبه دوم بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شگستر تعلق گرفت. دو نماد خرو و کرازی نیز با بیشترین حجم معاملات بازار در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.

صف خرید و فروش معاوضه.

در معاملات روز شنبه 85 نماد با صف خرید و 41 نماد با صف فروش مواجه شدند. ارزش کل صف های خرید با 23 درصد افزایش نسبت به روز کاری قبل به 426 میلیارد تومان رسید و ارزش کل صف های فروش نیز با 9 درصد کاهش به 182 میلیارد تومان رسید.

نقشه بورس بر اساس ارزش معاملات

021114

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34894

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.