به گزارش اخبار اقتصادی، با رسیدن بازارها به حمایت، روند نزولی قیمت روز گذشته متوقف شد.

اخبار مربوط به جنگ که این روزها از آن به عنوان رهبر بازار ارز یاد می شود، روز گذشته خاموش شد. یعنی خبر جدیدی از تشدید تنش در رابطه با ایران نبود و بنابراین بازارها فرصت نفس کشیدن داشتند.

اما به موازات جنگ غزه، خبری از کنگره آمریکا با هدف بازار ارز، کنگره آمریکا به دنبال اجرای سخت ترین تحریم های نفتی علیه ایران است. رکورد افزایش صادرات نفت ایران در ماه های اخیر یکی از عوامل موثر بر قیمت دلار و انتظارات معامله گران بوده است که بر اساس برخی تحلیل های بلومبرگ و اکونومیست، معامله گران تصور می کردند که با چراغ سبز آمریکا ایالات متحده، نفت ایران را در ازای یک توافق نانوشته می فروشد.

اگرچه در واقعیت همه آمارها حکایت از افزایش صادرات نفت ایران دارد، اما افزایش این صادرات به دلیل یک توافق نانوشته بارها از سوی وزیر نفت رد شد. باید دید در صورت تشدید تحریم های نفتی ایران توسط آمریکا، میزان فروش نفت چگونه تغییر خواهد کرد. اگر حجم فروش نفت ایران در صورت افزایش تحریم های نفتی کاهش پیدا نکند، احتمالاً چنین تحریم هایی باعث ایجاد تنش در بازار ارز نخواهد شد.

خط روند سکه را متوقف کرد.

پس از ثبت شمع بازگشت ثاقب در روز شنبه، بازار ارز در روزهای یکشنبه و دوشنبه کاهش یافت، اما سایه ریسک های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، ارز را در محدوده حمایتی خود متوقف کرد.

روز گذشته سکه امامی به حمایت خط روند صعودی کوتاه مدت خود رسید اما در محدوده حمایتی قبلی متوقف شد. از 24 مهرماه در بازه زمانی یک ساعته سکه امامی با نزدیک شدن به این خط روند و چرخش صعودی پنج بار حمایت شده است. اگر حمایت خط روند شکسته شود، انتظارات صعودی در بازار طلا ضعیف می شود، اما در صورت حفظ این حمایت، می توان انتظار سطح بالایی را در بخش ارز داشت.

محدوده چرخش کمربند

تتر مدتی است که به دلار اشاره کرده است. تحلیل تکنیکال تتر نشان می‌دهد که دلار دیجیتال پس از حمله به منطقه مقاومت که توسط اخبار جنگ پشتیبانی می‌شود، توانسته است از آن پیشی بگیرد.

در حال حاضر سقف حمایتی تتر در محدوده 51 هزار و 400 تومان حائز اهمیت است که در صورت شکستن و تثبیت آن به زیر این محدوده مشخص می شود که بازار ارز صعودی نخواهد داشت.

در بازه زمانی ساعتی، تتر دو روز است که در محدوده قیمتی 51500 تا 51800 تومان گیر کرده است و شکست از هر دو طرف می تواند تتر را به این سمت سوق دهد.

واکنش شاخص کل به سالگرد

بازار سرمایه دو روز است در سایه عدم تشدید تنش های ناشی از جنگ نفس می کشد. شاخص کل به سمت حمایت یک میلیون و 950 هزار واحدی نزدیک شده است. پیش از این در اوایل شهریورماه این حمایت به بازار سرمایه رسیده بود.

در آبان ماه سال گذشته روند نزولی شاخص کل بازار سرمایه در 16 آبان متوقف شد و پس از آن وارد رالی چند ماهه شد. اکنون که یک سال از آن تاریخ می گذرد، شاخص کل دقیقا در این بازه زمانی به بالاترین حد خود بازگشته است، باید دید که آیا ارزش معاملات کوچک با افزایش قیمت ها می تواند باعث صعود جدید شود یا خیر. تنش ها و مشکلات تحمیل شده بر بازار مانع از ورود سرمایه به بازار می شود.