به گزارش اخبار اقتصادی، با آغاز به کار مرکز مبادلات ارز و طلای ایران، از قیمت دلار مورد قبول بازاریاب رونمایی شد. دیروز اکو ایران از قرار گرفتن اولین قیمت کشف شده دلار در تالار معاملات نقدی مرکز مبادلات طلا و ارز ایران در کانال 41 هزار تومان خبر داد. این در حالی بود که یک روز قبل اسکناس آمریکایی در کانال 45 هزار تومانی معامله می شد.

با توجه به این تغییرات برخی فعالان اعلام کردند که بازارساز قصد دارد این تصور را برجسته کند که نرخ 49 هزار تومانی بازار آزاد واقعی نیست و ارزش اسکناس آمریکایی نمی تواند بالاتر از کانال 41 هزار تومان باشد.

رئیس کل بانک مرکزی صبح دیروز در بخشی از سخنان خود در مراسم رونمایی از مرکز مبادلات طلا و ارز برای چندمین بار بازار ارز غیر واقعی تلقی می شود.

در روز افتتاح مرکز مبادلات ارز و طلای ایران، در بازار آزاد کمتر خبری از حضور خریداران بود و همین باعث شد قیمت دلار از مرز 50 هزار تومان فاصله کاهش بیشتری بگیرید. برخی از فعالان، خروج خریداران آربیتراژ از بازار را دلیل کاهش هیجانات می دانستند.

دیروز گفته شد که از عرضه سهمیه پنج هزار دلاری با نرخ کمتر از بازار خبری نیست و همین امر باعث می شود که میل به سود حاصل از فاصله بین ارز سهمیه ای و بازار آزاد نزول کردن

برخی از فعالان می گویند اگر حواله امروز انجام شود درهم امارات با تثبیت زیر محدوده 13 میلیون و 800 هزار تومان، احتمال سقوط بیشتر دلار وجود دارد، اما در صورت بازگشت درهم به بالاتر از محدوده مذکور، توقف رشد قیمت اسکناس های آمریکایی دشوار خواهد بود.