• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1

تاریخچه قاچاق مواد مخدر از ایران

  • کد خبر : 38892
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۳۲
تاریخچه قاچاق مواد مخدر از ایران

عبدالحسین روحل امینی نماینده اصولگرایان و رئیس کمیسیون غذا و داروی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم در گفتگو با اکو ایران در بحث چالش های اقتصادی کشور موضوع اصلی را ارتقا و حمایت از تولید می داند. وی معتقد است مجلس آینده از نظر نظارتی قویتر از مجلس یازدهم خواهد بود اما باید از تشتت خارج شود و به جای مبارزات حیدری نعمتی به سفره و معیشت مردم توجه کند.

رئیس کمیسیون دارو و غذای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم هدف برنامه هفتم را مبنی بر صادرات 2 میلیارد دلاری دارو با در نظر گرفتن برخی شرایط امکان پذیر دانسته و بر امکان صادرات 2 میلیارد دلاری تاکید کرد. در شرایط نوسازی صنعت، ضوابط قیمت گذاری و تسهیلات در فرآیندهای صدور مجوز که بخشی از آن توسط مجلس یازدهم و مجلس دوازدهم انجام شده است، باید تکمیل شود. روح الامینی در جای دیگری از این گفتگو با گلایه از سیستم بانکی می گوید: بسیاری از بانک ها به جای اینکه منابع خود را در اختیار کل صنعت و مردم قرار دهند، برای شرکت ها و زیرمجموعه های خود هزینه می کنند. بله، این منابع از سراسر کشور است و باید همه جا بروند.

در نتیجه سهامداران و زیرمجموعه های آنها سود می برند. در این شرایط تولیدکننده و فردی که می خواهد کار کند باید نرخ های بالاتری بپردازد. در اینجا درآمد ایجاد می شود و این پول صرف تولید نمی شود، بلکه صرف احتکار، واسطه گری و خرید ملک و طلا می شود. در جای دیگر می گوید بسیاری از داروهای ما به صورت چمدانی به طرق و کشورهای همسایه قاچاق می شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص کمبود دارو اظهار می کند که در حال حاضر کمبود دارو بین 50 تا 100 قلم است. اما برخی عناصر مانند سیستم یارانه و قیمت ارزان متاسفانه از چرخه خارج شده است. مدیر مسئول وزارت بهداشت در خصوص وارفارین گفت: سه برابر بیشتر از حد معمول در بازار عرضه می کنیم اما همچنان کمبود وجود دارد. یعنی نشتی و تولید وجود دارد و یکی از دلایل آن باید اختلاف قیمت یا کنترل توزیع باشد. روحل امینی معتقد است که دولت باید اشتهای خود برای تصدی و سازش را کنار بگذارد. البته برخی قوانین این مجوز را به دولت داده اند اما دولت از این مجوزها استفاده نمی کند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38892

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.