• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

تاثیر بانک های مرکزی بر قیمت سنگ آهن و مس

  • کد خبر : 32298
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
تاثیر بانک های مرکزی بر قیمت سنگ آهن و مس

کالاها با تمرکز بر فلزات آهنی و غیرآهنی، به دلیل ترس و امید نسبت به تصمیمات بانک های مرکزی آسیا، این هفته را با کاهش آغاز کردند. این در حالی است که عدم رشد نرخ بهره فدرال رزرو در جلسه هفته گذشته باعث شد این محصولات در هفته گذشته منتهی به جمعه 15 دسامبر به بالاترین سطح خود پایان دهند.

اخبار اقتصادی، محصولات معدنی و فلزی از روز دوشنبه 27 آذرماه با کاهش قیمت آغاز شد. به این ترتیب، سنگ آهن با عیار 63.5 درصدی وارداتی به بنادر شمال چین تا ظهر با 0.36 درصد کاهش به 137 دلار در هر تن رسید. در معاملات آتی Comex آمریکا، فلز قرمز در ظهر با 0.66 درصد کاهش به 3.85 دلار در هر پوند رسید.

سنگ آهن در انتظار تصمیمات بانک خلق چین است

واردات سنگ آهن چین در ماه نوامبر نسبت به ماه قبل 3.4 درصد افزایش یافت. این رشد واردات منعکس کننده تقاضای بالاتر تولیدکنندگان عمده فولاد چین است. با این حال قیمت این محصول در روز دوشنبه 27 آذرماه کاهش یافت; در روزهای آینده، بانک خلق چین و بانک مرکزی ژاپن تشکیل جلسه داده و در مورد سیاست های پولی خود تصمیم گیری خواهند کرد. فعالان بازار کالا منتظر نتیجه این جلسه و تاثیر احتمالی آن بر تقاضای آتی بازار هستند. در عین حال فعالان بازار ترجیح می دهند تقاضای مصرف کنندگان بزرگ فلز را در شرایط فعلی ارزیابی کرده و بر این اساس در بازار ثبت کنند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=32298

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.