به گزارش اخبار اقتصادی، قیمت دلار و ارز در روز یکشنبه تحت تاثیر قرار گرفت. در غیاب بازار ارز هرات، قیمت دلار سلیمانیه و قیمت درهم امارات تحت کنترل تاجران بود. قیمت درهم امارات از 14 هزار تومان آغاز شد و به 13 هزار و 920 تومان کاهش یافت. با این قیمت درهم، دلار 51 هزار تومان برآورد می شود. قیمت دلار سلیمانیه یکشنبه شب از 50 هزار و 400 تومان آغاز شد و یکشنبه شب به 50 هزار و 250 تومان خاتمه یافت.

قیمت دلار در سلیمانیه در حالی به این سطح حمایتی رسید که در پس زمینه گفته می شد دلار هرات حدود 50 هزار و 550 تومان معامله می شود.

به گفته معامله گران، مهم ترین اتفاقی که در بازار ارز رخ می دهد، ضرب الاجل لغو تحریم های ضد موشکی علیه ایران بر اساس قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است. در صورت ارسال سیگنال منفی به بازار در 5 مهر، ممکن است قیمت دلار افزایش یابد و بالعکس. علاوه بر این خبر، تنش میان حماس و اسرائیل نیز در دید بازرگانان قرار دارد. در معاملات روز دوشنبه با توجه به بازگشایی بازار انس، معامله گران می توانند نیم نگاهی به این بازار داشته باشند. به گفته گروهی از معامله گران، بازگشایی انس طلا در روز دوشنبه ممکن است بر بازار ارز و سکه تاثیر بگذارد. این گروه معتقدند قیمت فعلی طلا می تواند دلار را از ارزها جدا کند.

به گفته تحلیلگران فنی، حمایت 13800 تومانی منطقه قیمتی مهمی برای درهم است. اگر این حمایت در بازار از بین برود، ممکن است قیمت دلار به کف 50 هزار توکن سقوط کند و حمایت محدوده پایین تر را آزمایش کند. اما در صورت حفظ این سطح در بازار، قیمت درهم امارات برای تثبیت بالای 14 هزار تومان تلاش می کند که در این صورت قیمت دلار می تواند وارد کانال 51 هزار تومان شود.