به گزارش اخبار اقتصادی، عملکرد کوتاه مدت قیمت بیت کوین فعالان بازار را نگران کرده است، اما با وجود این، نشانه هایی از انباشت گسترده بیت کوین قابل مشاهده است.

بیت کوین هفته جدید را بالای 30000 دلار شروع می کند، اما حرکت قابل توجهی نداشته و محدوده معاملات در ماه ها تغییر نکرده است.

داده های بلاک چین بیت کوین به مرحله انباشت مجدد در میان سرمایه گذاران اشاره می کند که احتمالاً منعکس کننده ذهنیت «آرامش قبل از طوفان» قبل از حرکت بزرگ بازار است.

بر اساس شاخص ترس و طمع کریپتو، که در حال حاضر در ژوئیه تاکنون در پایین ترین سطح خود قرار دارد، احساسات بازار ارزهای دیجیتال “خنثی” است.

بنابراین، بیت کوین/دلار آمریکا از هفته گذشته، زمانی که نقدینگی کاذب منجر به صعود به بالاترین سطح سالانه و به دنبال آن کاهش چشمگیر شد، در یک «محدوده کوچک» قرار گرفته است.

ثبات دلار پس از بزرگترین افت هفتگی در سال جاری

دلار در برابر سبدی از ارزها پس از آنکه هفته گذشته به دلیل کاهش بازدهی خزانه داری بیشترین افت هفتگی خود را در سال جاری تجربه کرد، روز دوشنبه افزایش یافت.

این هفته احتمالاً دلار تثبیت می شود زیرا سرمایه گذاران در انتظار نشست هفته آینده فدرال رزرو هستند، جایی که انتظار می رود بانک مرکزی ایالات متحده نرخ بهره را 25 واحد افزایش دهد.

مارک چندلر، استراتژیست ارشد بازار در Bannockburn Global Forex در نیویورک، سرعت کاهش ارزش دلار در هفته گذشته را “غیرعادی” خواند و پیشنهاد کرد که بازار باید ثابت بماند و دلار در این هفته ثابت بماند.

تمرکز اصلی اقتصادی ایالات متحده در این هفته، گزارش خرده‌فروشی روز سه‌شنبه ژوئن خواهد بود، اگرچه بعید است که داده‌ها مسیر سیاست پولی را تغییر دهد.

قراردادهای آتی صندوق های فدرال رزرو در سال جاری 33 واحد پایه اضافی قیمت گذاری شده اند و انتظار می رود نرخ معیار در ماه نوامبر به 5.40 درصد برسد. این بدان معناست که پس از نشست فدرال رزرو در 25 تا 26 ژوئیه، بازار شانس کمی برای افزایش بیشتر نرخ بهره دارد.

شاخص دلار پس از سقوط به 99.574 در روز جمعه، 0.03 درصد افزایش یافت و به 99.979 رسید که پایین ترین سطح از آوریل 2022 بود.

یورو در روز تغییر کمی داشت و در 1.1225 دلار بود، پس از اینکه قبلاً به 1.12445 دلار رسیده بود که بالاترین سطح از فوریه 2022 بود.

در آلمان، بوندس بانک روز دوشنبه اعلام کرد که بزرگترین اقتصاد منطقه یورو در سال جاری ممکن است بیش از 0.3 درصد کوچک شود.

همچنین انتظار می رود بانک مرکزی اروپا در هفته آینده نرخ بهره را 25 واحد افزایش دهد.

ارزش دلار در برابر ین ژاپن پس از سقوط به 137.245 در روز جمعه، 0.23 درصد افزایش یافت و به 139.06 رسید که پایین ترین سطح از 17 مه بود.

پوند پس از رسیدن به 1.31440 دلار در روز پنجشنبه، 0.09 درصد کاهش یافت و به 1.3077 دلار رسید که بالاترین سطح از آوریل 2022 بود.