به گزارش اخبار اقتصادی، افت شدید اخیر در بازار ارزهای دیجیتال باعث نگرانی و گمانه زنی معامله گران در مورد تشدید احتمالی این افت شده است. در همین حال، کاهش ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم که هر کدام بیش از 1 درصد سقوط کردند، قابل توجه بود.

توکن‌های DeFi نیز با افت قابل‌توجهی مواجه شدند که منجر به تسویه تراکنش‌های تقریباً 140 میلیون دلاری در 24 ساعت گذشته شد.

بزرگترین انحلال، به ارزش 2.34 میلیون دلار، برای جفت معاملاتی ETHUSDT در بایننس رخ داد. سایر ارزهای دیجیتال مانند Dogecoin، Litecoin، Ripple، Solana و Shiba Ino نیز در همان بازه 24 ساعته فروش قابل توجهی داشتند.

اعلامیه جدید بایننس مبنی بر اینکه سرویس معاملاتی خود، Binance Connect را تنها یک سال پس از راه اندازی آن تعطیل می کند، باعث نگرانی و عدم اطمینان معامله گران شده است.

انتشار قریب الوقوع صورتجلسه پولی فدرال رزرو در ماه ژوئیه، که بینشی از مسیر آتی تغییرات نرخ بهره توسط بانک مرکزی ارائه می دهد، عنصری از عدم اطمینان را به بازار اضافه کرده است. در همین حال، معامله گران امیدوارند که یک رویکرد انبساطی بتواند رشد مثبت را به بازارها بازگرداند.

علاوه بر این، تصمیم ایلان ماسک برای توقف XPro (TweetDeck) به عنوان یک سرویس رایگان، همراه با راه اندازی شبکه اصلی شیباریوم و گزارش مشکلات فنی، به احساسات محتاطانه در بازار کمک کرده است. نگرانی‌ها در مورد تضعیف اقتصاد چین و کاهش 1 درصدی شاخص‌های سهام ایالات متحده نیز به جو بازار کمک کرده است.

برخی از تحلیلگران، از جمله Recket Capital و Michael van de Poppe، نزولی بیشتر را برای بازار ارزهای دیجیتال پیش بینی کرده اند. علاوه بر افت بیت کوین و اتریوم، آلتکوین هایی مانند ریپل، دوج، سولانا، متیک و شیبا به دلیل احساسات منفی پیش از انتشار دقایق فدرال رزرو، کاهش شدید 5 درصدی را تجربه کردند.