• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

بورس در آستانه حمایت دو میلیونی قرار گرفت: چرا بازار سرمایه آن روز را دوست ندارد/سرریز پول به صندوق های طلا

  • کد خبر : 42431
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۳
بورس در آستانه حمایت دو میلیونی قرار گرفت: چرا بازار سرمایه آن روز را دوست ندارد/سرریز پول به صندوق های طلا

اکوایران: در حال حاضر شاخص کل بازار سرمایه از حمایت معتبر دو میلیون و 50 هزار واحدی فراتر رفته و با حمایت دو میلیون واحدی فاصله چندانی ندارد.

اخبار اقتصادی، وضعیت بورس ایران بد است و این بدی غیرطبیعی نیست.

بازار سهام ریسک گریز است. بازار سرمایه آینه اقتصادی کشور است و فعالان اقتصادی در فضایی آرام و کم ریسک با شرایط بهتر فعالیت می کنند. در نتیجه با افزایش ریسک بازار سرمایه، کسانی که آن محیط را دوست ندارند، عصبانی می شوند و وجوه از بازار سرمایه خارج می شود.

واضح است که تنش های نظامی خطر بزرگی برای کشورهاست. ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز رویدادی است که سطح خطرات را در خاورمیانه بالا برده و بازارهای ملی و بین المللی را ملتهب کرده است.

گفته می شود بازار سهام ژاپن با کاهش ارزش مواجه شده است و بازار سهام آمریکا تحت تأثیر گزارش های اقتصادی ضعیف اخیر و تنش ها در خاورمیانه قرار گرفته است. بنابراین انتظار واکنش منفی امروز سهامداران داخلی دور از انتظار نبود.

برخی از سهامداران در دو روز معاملاتی گذشته بیش از 10 درصد از ارزش سهام خود را از دست داده اند. پیروزی دکتر مسعود مزکیان در بازار سرمایه تنها دو روز باعث افزایش شاخص شد و پس از تاثیر مزیکیان بر بازار سرمایه، شاخص کل تاکنون 9.8 درصد بهبود یافته است و صندوق های بورسی معمولاً مثلاً حباب منفی دارند. . حباب صندوق سهام قدرت، موج و شتاب به ترتیب در محدوده 7.1-، 1.7- و 8.6- درصد قرار دارند.

با این وضعیت بازدهی در دو سال اخیر، عدم حمایت از بازار سرمایه، صدور بخشنامه های ناگهانی که بر حاشیه سود شرکت ها فشار وارد می کند، عدم تعادل بخش برق و گاز و تشدید ریسک در بازار سرمایه. در بازارهای سهام، ترس در میان سهامداران منطقی است.

اما آنچه شرایط را برای سهامداران دشوارتر کرده است این است که تصمیمی اتخاذ نشده است که زیان سهامداران را محدود کند یا وضعیت را کمی بهبود بخشد. اگرچه محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور روز چهارشنبه دستور تزریق منابع صندوق توسعه ملی و شبکه بانکی برای رفع نگرانی سهامداران را صادر کرد، اما این حباب منفی در صندوق ها و سهام اهرمی نشان می دهد که تصمیم گیری ها از اهمیت بیشتری برخوردار است که محدود کردن دامنه نوسانات بازار است. لازم است. خون راکد سرمایه؛ زیرا با محدود کردن دامنه نوسانات، فشار و هیجان فروش تشدید می شود و نقدینگی در بازار از بین می رود.

در حال حاضر شاخص کل بازار سرمایه از محدوده حمایتی معتبر دو میلیون و 50 هزار واحدی عبور کرده و فاصله چندانی با حمایت دو میلیون واحدی ندارد. گفته می شود امروز حسین عبده تبریزی مشاور اقتصادی پزشکان در پیامی از دعوت مدیریت این سازمان با حضور چند تن از فعالان بازار و مدیران سابق جهت ارائه راهکارهای مشاوره ای خبر داده است. نتیجه این جلسه را باید در چند روز آینده دید، آیا در شرایط بازار تفاوتی ایجاد می کند یا خیر؟

حباب چهارم وارد کانال جدیدی شد

دلار تهران امروز به روند صعودی خود ادامه داد و وارد کانال قیمتی جدیدی شد. قیمت تتر نیز بالاتر از دلار تهران بود. با رشد بیشتر درهم نسبت به دلار، حباب درهم امروز مثبت شد و به محدوده نرمال 50 تومان رسید.

حباب طلای مذاب در محدوده بالای 1 درصد و حباب سکه امامی نزدیک به 19 درصد است. حباب ربع نیز وارد کانال 80 درصدی شده است.

ورود پول واقعی به صندوق های طلا به رکورد رسید

خروج پول واقعی از بورس و حق تقدم برای دومین روز متوالی به بیش از 1000 میلیارد تومان رسید و این ارقام نشان می دهد که در شرایط جنگی، بورس خرید جدی نمی کند و بزرگترین. بخشی از پول واقعی صاحبان سرمایه را فروشندگان و از سوی دیگر رشد اونس طلای جهانی و دلار تشکیل می‌دهند. در عین حال استقبال خوبی از صندوق های طلا شده است به طوری که رکورد ورود پول واقعی به صندوق های طلا شکسته شد و ارزش معاملاتی وجوه طلا به دست آمد. بالاترین سطح از 26 فروردین.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42431

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.