به گزارش اخبار اقتصادی، در عملیات روز سه شنبه چهاردهم شهریور ماه 1402 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران برای دهمین روز متوالی رشد کرد. شاخص امروز با 14 هزار و 839 واحد پیشی گرفتن از روز کاری گذشته به سطح 2 میلیون و 150 هزار و 984 واحد رسید.

شاخص کل وزن مساوی تبادل همچنین با افزایش 5578 واحدی به 726462 واحد رسید.

شاخص عمومی سپاه کادت نظامی همچنین با رشد 205 واحدی به 26777 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 1.62 واحدی به عدد 130 هزار و 517 واحد رسید.

خروج سرمایه از بورس

روز سه شنبه خالص تغییر از مالکیت قانونی به مالکیت حقیقی در بورس منفی شد و 118 میلیارد تومان پول واقعی از بورس خارج شد.

امروز نماد شپنا بیشترین تولید را داشت که ارزش آن 41 میلیارد تومبا بود. بعد از شپنا نمادهای وتجارت، شستا، فملی، شپدیس و بصدر، سابریز و شترها بیشترین خروج پول واقعی را داشتند.

از سوی دیگر، بزرگترین ورودی پول واقعی به نمادهای شوان، سیلام، هجرت و بنیرو اختصاص داشت.

راندن سهام و نمادهای خارج از خانه

امروز نمادهای جم، فارس، خودرو، پارس، شبندر و شعله ور نمادهای سبز بورس بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، تاپیکو، شپدیس و قبشهر نمادهای قرمز رنگی بودند که تاثیر منفی بر شاخص داشتند.

در بازار فرابورس نمادهای آریا، شوان و خاور بیشترین تاثیر افزایشی و نمادهای الکیش، فجهان و شگویا بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند. بازار پیشخوان .

در میان نمادهای پرمعامله امروز بورس، نماد تکاردان بیشترین معامله را داشت و ساشهید و شستا در جایگاه بعدی قرار گرفتند. بمولد، دی و فانفر بیشترین معاملات را در بازار فرابورس انجام دادند.

رشد ارزش معامله انجام موجودی

ارزش کل معاملات امروز بورس اوراق بهادار به 12650 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار دوم نیز 1252 میلیارد تومان بود که 10 درصد از کل ارزش معاملات بازار در آن روز را به خود اختصاص داد.

ارزش معاملات خرد نیز با 5 درصد افزایش نسبت به روز گذشته به 6.906 میلیارد تومان رسید.

تبادل

نمادهای بورس

در نماد معاملاتی امروز Midco بالاترین ارزش معامله بورس اوراق بهادار که 210 میلیارد تومب ارزش داشت.

پس از میدکو، فخاس بیشترین ارزش معاملات و شپنا با بالاترین ارزش معاملات در رتبه سوم و پس از آن دو نماد قرار گرفتند. ماشین و تکاردان با بالاترین ارزش معاملاتی در رتبه بعدی قرار گرفت.

در جدول حجم معاملات، سهم D با 840 میلیون و 147 هزار و 537 سهم در رتبه نخست قرار دارد. شستا از نظر حجم معاملات در رتبه دوم بازار قرار گرفت و جایگاه سوم نیز در اختیار خودرو قرار گرفت. دو نماد جاساپا و تجارت با بیشترین حجم معاملات بازار در رتبه بعدی قرار گرفت.

صف خرید و فروش معاوضه.

در معاملات روز سه شنبه 90 نماد با صف خرید و 50 نماد با صف فروش مواجه شدند. ارزش کل صف های خرید با 39 درصد کاهش نسبت به روز کاری قبل به 218 میلیارد تومان و ارزش کل صف های فروش با 9 درصد کاهش به 287 میلیارد تومان رسید.

نقشه بورس بر اساس ارزش معاملات

تبادل