• امروز : چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 16 October - 2024
1

بمب خبری در دنیای ارزهای دیجیتال؛ هویت خالق بیت کوین فاش شد؟

  • کد خبر : 45075
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۶
بمب خبری در دنیای ارزهای دیجیتال؛ هویت خالق بیت کوین فاش شد؟

اکوایران: پیتر تاد، برنامه نویس سابق بیت کوین، در مستند HBO اعتراف کرد که خالق بیت کوین بوده است، اما این اعتراف آنطور که به نظر می رسد نیست.

پیتر تاد، برنامه نویس سابق بیت کوین، در یک مستند HBO به عنوان خالق بیت کوین ظاهر می شود.

اخبار اقتصادی، مستند آمریکایی HBO که در روز سه شنبه 8 اکتبر (17 اکتبر) پخش شد، ظاهرا هویت ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین را فاش می کند. در این مستند از پیتر تاد کانادایی، برنامه نویس سابق بیت کوین به عنوان خالق این ارز دیجیتال نام برده می شود.

به گفته کوین تلگراف، کالن هوبک، تهیه‌کننده مستند HBO «Electromoney: The Secret of Bitcoin» با پیتر تاد روبرو می‌شود و به پیتر تاد می‌گوید که شما خالق بیت‌کوین هستید، با شواهدی برای اثبات ادعای او.

پیتر تاد در این مستند می گوید: “اگر من جای ساتوشی بودم، توانایی خود را برای اثبات آن از بین می بردم تا هرگز برای اثبات آن وسوسه نشم.”

مستند با گفتن «خب، بله، من ساتوشی ناکاموتو هستم» تاد در پاسخ به سوال چالش برانگیز هوباک به پایان می رسد.

تاد در فضای مجازی به حرف های شوخ طبعانه اش معروف است.

با این حال، این به طور قطعی ثابت نمی کند که تاد خالق بیت کوین است. او بارها از عبارت “من ساتوشی هستم” برای دفاع از حق حریم خصوصی خالق اصلی بزرگترین ارز دیجیتال استفاده کرده است. تاد قبل از پخش مستند، علنا ​​خالق بیت کوین را انکار کرد و پس از افشای بخش‌هایی از مستند، نتیجه‌گیری کالن هوبک را زیر سوال برد.

پس از انتشار این مستند، تاد ادعای خود را در شبکه های اجتماعی تکرار کرد و در توییتی گفت که ساتوشی نیست.

تاد در گذشته در مورد ساتوشی بودنش شوخی کرده است، از جمله نظری در سال 2019 در یک پادکست بیت کوین که در آن اظهار داشت: “من ساتوشی هستم، مثل بقیه ساتوشی.”

در آن زمان، توسعه‌دهنده سابق بیت‌کوین همچنین گفت که اولین بیت کوین خود را در اکتبر 2010 خریداری کرد، زمانی که قیمت آن حدود 20 سنت بود، حدود دو ماه پس از انتشار اوراق سفید بیت‌کوین.

ادعای هوباک مبنی بر اینکه پیتر تاد ناکاموتو است بر اساس یک مکالمه ضبط شده است که در آن تاد خود را به عنوان “متخصص برجسته جهان در مورد چگونگی قربانی کردن بیت کوین های خود” معرفی می کند، که نشان می دهد او به 1.1 میلیون بیت کوین دسترسی دائمی داشته است در ملک ناکاموتو باشد. مالکیت

قبل از این مستند، تاد نظر خود را در مورد اینکه چرا خالق بیت کوین ترجیح می دهد ناشناس بماند را بیان کرد و گفت که این می تواند به مردم کمک کند بیت کوین را جدی بگیرند و باور کنند که بیت کوین توسط یک رمزنگار معتبر ایجاد شده است.

در 31 اکتبر 2008، شخصی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو به طور مخفیانه یک “سفید کاغذ” یا نقشه راه منتشر کرد که پایه و اساس بیت کوین را با استفاده از فناوری بلاک چین پایه گذاری کرد. اما در سال 2010، ساتوشی ناکاموتو ناگهان بدون هیچ ردی ناپدید شد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=45075

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.