به گزارش اخبار اقتصادی، شرکت سیمان دورود (سدور) در سه ماهه سال 91 توانست فروش فصلی حدود 223 میلیارد تومان را به ثبت برساند و 82 میلیارد تومان به عنوان سود ناخالص ثبت کند تا رشد قابل توجهی را نسبت به مدت مشابه سال قبل ثبت کند.

تا در نهایت سود خالص 4 میلیارد تومانی در سال 1401 شرکت سیمان دورود به 28 میلیارد تومان برسد.

همچنین حاشیه سود ناخالص این نماد در سه ماهه بهار سال قبل در محدوده 22 درصد قرار داشت و این رقم برای سه ماهه بهار 1402 در محدوده 37 درصد قرار داشت.

با نگاهی به فروش ماهانه این نماد می توان گفت سدور در فروردین ماه 52 میلیارد تومان، در اردیبهشت 76 میلیارد تومان و در خرداد امسال 95 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به ارقام فروش سال گذشته عملکردی کاملا مثبت است.

این شرکت در خصوص تغییر تعرفه خوراک سوخت و گاز صنایع در سامانه کدال به صراحت اعلام کرده که تغییر تعرفه سوخت و خوراک را به پایگاه خبری شرکت ملی گاز ایران اعلام کرده است. بر اساس مصوبه هیات وزیران، قیمت گاز این شرکت از تاریخ 29/03/1302 به ازای هر مترمکعب 10000 ریال (با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و 12500 ریال گمرک) محاسبه شده است. بر اساس برآورد مصرف گاز این شرکت از تاریخ افزایش تعرفه تا پایان اسفندماه، قیمت کل محصولات 63 میلیارد تومان خواهد بود.

اما همچنان بحث تغییر نرخ گاز و سوخت صنعتی مطرح است و در صورت اعمال تغییرات، افزایش قیمت تمام شده شرکت تعدیل می شود.

سدور 1