• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
11

برای بازگشت به شهرک 500 میلیون تومان وام پرداخت کنید.

  • کد خبر : 27143
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
برای بازگشت به شهرک 500 میلیون تومان وام پرداخت کنید.

به گزارش اخبار اقتصادی، سید امیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و دبیر شورای عالی جهاد سازندگی وی در نشست خبری اظهار داشت: از مطالعاتی که در خصوص مهاجرت از شهرها به شهرها انجام شده دلایل متعددی برای این امر برشمرد که یکی از آنها فرهنگی است.

وی افزود: رسانه ها یکی از دلایل بازنمایی نامناسب روستاهای کشور هستند اما تصاویری که در رسانه های روستاهای کشورهای غربی به نمایش در می آید متفاوت است و افراد و افراد سرشناس کشور از روستاها بیرون می آیند. و خانه های زیبایی در شهر وجود دارد و لباس های مجلل پوشیده شده است.»

دبیر شورای عالی جهاد سازندگی ادامه داد: تحصیلات یکی از دلایل مهاجرت از روستاها است به طوری که در برخی از روستاهای کشور مردم برای تحصیل در مقطع متوسطه مجبور به مهاجرت از روستاها هستند و در بعد از اتمام دوره دانشگاه نیز روستاییان مجبور به مهاجرت به روستاها هستند. برای تحصیل به شهرها بروید

وی تصریح کرد: روستاهای بالای سه هزار نفر در حال تبدیل شدن به شهر هستند که اتفاق تلخی است و روستاییان را به سمت شهرها ترک می کند.

تورم روستایی بیشتر از تورم شهری است

مدنی تصریح کرد: از یک سو قابل ذکر است که نرخ تورم در روستاها بیشتر از شهرها است و از سوی دیگر روستاییان با مشکل حمل و نقل مواجه هستند. برای حل این مشکلات مصوباتی در شورای عالی روستایی و عشایری به تصویب رسیده است.

وی گفت: بر اساس بررسی های انجام شده در فاصله سال های 95 تا 1400، 450 هزار نفر به روستاها بازگشتند که در سال های 1401 تا 1402 نیز تکرار شد، اما هنوز نتایج تحقیقات در این بخش ارائه نشده است.

مدنی گفت: 500 معدن برای توسعه اشتغال در روستاها در کشور و 900 واحد تولیدی اشتغال زایی در روستاها مجددا فعال شده اند که پیش بینی می کنیم تا پایان دولت این تعداد به 3 هزار واحد افزایش یابد. .

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ادامه داد: برای بازگشت مردم به روستا اعتبارات اشتغالزایی تا سقف 500 میلیون تومان به صورت وام پرداخت می شود. همچنین بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته با بنیاد مسکن، به دنبال ارائه تسهیلات برای مسکن افرادی هستیم که قصد بازگشت به شهرک را دارند.

مدنی در خصوص اینکه آیا مهاجرت معکوس به روستاها عمدتاً در سه استان پرآب شمالی کشور اتفاق افتاده یا در روستاهای مختلف پراکنده شده است، گفت: در مناطق مختلف کشور شاهد بازگشت به روستاها هستیم.

سازندگی دبیر شورای عالی جهاد افزود: برخلاف تصور غالب، بسیاری از روستائیان در مناطق کم آب به کارهای غیرکشاورزی از جمله صنایع دستی مشغول هستند و درآمد خوبی در اینجا دارند و اقتصاد روستا به آب وابسته نیست.

وی افزود: در 25 هزار روستا زنجیره ارزش ایجاد شده است و چند روستا در کشور بیکار هستند و یا روستای آی تی، معدن و گلخانه داریم و معیشت مردم از طرق مختلف تامین می شود.

تسنیم

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=27143

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.