• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
4

بذرپاش: اجاره را محدود کردیم

  • کد خبر : 32461
  • ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
بذرپاش: اجاره را محدود کردیم

اخبار اقتصادی، مهرداد بذرپاش با یادآوری آغاز ساخت 177 هزار واحد در بافت های فرسوده از ابتدای دولت سیزدهم، گفت: از این تعداد 54 هزار واحد به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به تسهیلات دولت در تامین مسکن مردم، افزود: در این راستا دولت سعی کرده است با تامین زمین و سیاست گذاری در پرداخت تسهیلات، شرایط را برای اسکان مردم تسهیل کند. همچنین درصدد کاهش نرخ سود استهلاک مسکن (نهضت ملی مسکن) هستیم که از 23 به 18 درصد افزایش داده ایم.

وی یادآور شد: تامین مصالح استاندارد با قیمت مناسب از دیگر اهدافی است که در حال رصد است.

وزیر راه و شهرسازی حذف رانت و سفته بازی را در اولویت قرار داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال سال رشد تولید و مهار تورم است، باید همه امکانات در خدمت این مهم باشد. واقعیت

بذرپاش با اشاره به رشد 3.1 درصدی ارزش افزوده بخش ساخت و ساز و مسکن در نیمه نخست امسال گفت: این در حالی است که در سال های 98 و 99 رشد بخش مسکن و مسکن منفی 13 و 15 بوده است. درصد به ترتیب.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ها برای مهار تورم معطوف به حوزه مسکن است، درباره بازار اجاره مسکن نیز گفت: منتظر هستیم قانون ساماندهی بازار اجاره و مسکن در اسرع وقت توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام و نگهبان مشخص شود. . مشاوره برای اینکه بتوانیم حداکثر قیمت اجاره را تعیین کنیم. در حال حاضر قیمت گذاری برای بسیاری از بازارها انجام می شود و تلاش می کنیم در بخش مسکن و اجاره نیز این امر محقق شود.

وی از ادامه نظارت بر عملکرد شرکت های مشاور املاک و سکوهای خرید، فروش و اجاره مسکن خبر داد و تصریح کرد: همه دستگاه ها اعم از شهرداری، سازمان نظام مهندسی ساختمان و سایر نهادها و دستگاه ها باید کمک کنند تا شاهد رونق تولید در مسکن باشیم. بخش بخش

به گزارش تسنیم، با پیگیری های وزیر راه و شهرسازی نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن در خرداد ماه امسال از 23 درصد به 18 درصد کاهش یافت.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=32461

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.