به گزارش اخبار اقتصادی، دلیل این امر، بلاتکلیفی سرمایه گذاران از برنامه بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) در مورد چگونگی تغییر نرخ بهره و همچنین افزایش قیمت نفت و اوراق قرضه بوده است.

امیدواری زیاد سرمایه گذاران به عدم افزایش سریع نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات متحده منجر به افزایش ارزش سه شاخص عمده سهام ایالات متحده در هفته گذشته شد. اما این امیدواری و مثبت اندیشی تنها تا روز دوشنبه (23 شهریور) ادامه داشت.

ارزش اوراق بهادار خزانه داری آمریکا نیز به دنبال انتشار گزارش های جدید که نشان دهنده انعطاف پذیری و انعطاف پذیری اقتصاد آمریکا در مواجهه با شرایط بد بود، افزایش یافت. رئیس بانک مرکزی آمریکا نیز اعلام کرد که این آمار نشان می دهد که نیازی به تغییر نرخ سود در کوتاه مدت نیست.

قیمت نفت خام آمریکا روز سه شنبه یک درصد افزایش یافت و کارشناسان معتقدند افزایش قیمت نفت مانعی برای بانک مرکزی آمریکا برای بازگرداندن نرخ تورم به 2 درصد است.

آخرین نظرسنجی ها نشان می دهد که تاجران 93 درصد شانس دارند که بانک مرکزی ایالات متحده نرخ بهره را در جلسه بعدی خود تغییر ندهد. اما به گفته معامله گران، تنها 50 درصد احتمال دارد که این سناریو در ماه نوامبر تکرار شود.

میانگین صنعتی داوجونز با 125 واحد کاهش به 34712 واحد رسید. شاخص S&P با 13 واحد کاهش به 4502 واحد رسید. شاخص «تقریبا مرکب» نیز با افزایش 4 واحدی به 14.36 واحد رسید.

همچنین 11 سهم در SNDP 500 به بالاترین ارزش خود در 52 هفته گذشته رسیدند و 24 سهم در این شاخص نیز افت ارزش نسبتا بالایی را تجربه کردند. در کامپوزیت نزدک، 45 سهم با افزایش ارزش بی سابقه مواجه شدند، در حالی که 120 سهم با کاهش قابل توجه ارزش همراه بودند.