• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0

با سیاست‌های بانک مرکزی، التهابات بازار ارز بیشتر می‌شود

  • کد خبر : 38266
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳
با سیاست‌های بانک مرکزی، التهابات بازار ارز بیشتر می‌شود

اکوایران: نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: در صورت ادامه سیاست های بانک مرکزی در خصوص موضوع پولی، نگرانی ما از افزایش تورم پولی بیشتر می شود.

اخبار اقتصادی، محمدرضا پورابحیمی نماینده مردم کرمان و راور در شورای اسلامی گفت: امیدواریم بانک مرکزی و وزارت اقتصاد بتوانند آثار تورم پولی را که مردم را به شدت با چالش مواجه کرده است، از بین ببرند. ، و در شرایط بهتر مشکلات را کاهش دهند.

وی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 12 اردیبهشت) شورای اسلامی به اهمیت و جایگاه سیاست پولی در کشور و لزوم تصمیم گیری در این خصوص اشاره کرد. نگرانی ما از افزایش تورم پولی زیاد خواهد بود. بزرگتر از.

پورابحیمی با اشاره به پیش بینی های کمیسیون اقتصادی در خصوص موضوع پول در سال گذشته گفت: این پیش بینی ها در حال تحقق است. طبیعتا امیدواریم رئیس جمهور و بانک مرکزی بر اساس تجربیات علمی، اجرایی و سند تحول دولت مردمی، حرکت ارزی کشور را مدیریت و التهابات این بازار را کاهش دهند.

وی با بیان اینکه تورم بازار ارز به طور قطع قابل کنترل است، افزود: امیدواریم بانک مرکزی و وزارت اقتصاد بتوانند آثار تورم پولی را که مردم را با چالش جدی مواجه کرده از بین ببرند و در شرایط بهتر مشکلات را کاهش دهند. .

وی با اشاره به مکاتبات کمیسیون اقتصادی با رئیس جمهور مبنی بر ارائه راهکارهای لازم برای بهبود بازار ارز، ادامه داد: امیدواریم این نکات ذکر شده اجرایی و عملیاتی شود.

مجلس به دنبال اصلاح و تغییر سیاست های پولی بانک مرکزی است

پورابراهیمی در جلسه علنی روز گذشته (یکشنبه، دوم اردیبهشت) شورای اسلامی، همچنین با اشاره به تشکیل جلسه ای در خصوص مسائل پولی که از سوی رئیس مجلس بین نمایندگان و دولت برگزار شد، گفت: مجلس به دنبال اصلاح و تغییر سیاست های پولی است. بانک مرکزی شاهد کاهش التهاب در این بازار باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با اصلاح سیاست ارزی می‌توان التهاب را به شدت کاهش داد و از وضعیت موجود خارج شد.

وی افزود: از رئیس مجلس می‌خواهم پس از گزارش‌های کارشناسی، جلسه مشترک نمایندگان را در دستور کار قرار دهد و انشالله اتفاقات مثبتی در این زمینه رخ دهد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38266

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.