به گزارش اخبار اقتصادی؛ بازار سرمایه در هفته جاری شاهد رشد بود ارزش معامله یک سهام بود. در پایان آذرماه روند شاخص های سهام تبادل و OTC تغییر کرد و بهمن ماه با روند نزولی شاخص ها آغاز شد. با وجود کاهش شدید ارزش معامله در این ماه شاخص های بورسی بازار سرمایه کمتر از 10 درصد کاهش یافت و از سوی دیگر برخی صنایع نسبت به ریزش تعادلی افت کردند. شاخص کلی مقاومت نشان دادند.

آغاز اسفند ماه با شرایط معکوس ماه قبل همراه بود. در ابتدای اسفندماه سال جاری، ارزش معامله پول نسبت به روزهای قبل به شدت افزایش یافت و شاخص های سهام در بهمن ماه رشدی بی سابقه را تجربه کردند.

شاخص کلی OTC ایران در پایان هفته چهارم بهمن ماه سطح حمایت 20 هزار واحدی خود را از دست داده بود و در سطح 19 هزار و 913 واحد قرار داشت. در هفته اول اسفند، شاخص کلی در 4 روز معاملاتی متوالی، موجودی افزایش یافت و با رشد 7.19 درصدی به تراز 21346 واحدی رسید.

شاخص کل تعادل OTC وی در این هفته سه روز معاملاتی مثبت و یک روز منفی را پشت سر گذاشت. چهارشنبه 12 اسفند، شاخص کل OTC 66.5 واحد رشد تعادل و شاخص کلی وزن معادل 861.5 واحد افت را تجربه کرد. با این روند نمادهای سنگین و سبک OTC در آخرین روز معاملاتی این هفته کمی تغییر جهت دادند. شاخص کل وزن مساوی بورس در پایان این هفته با رشد 5.67 درصدی به سطح 89 هزار و 494 واحدی رسید. شاخص های قیمت OTC روند مشابهی در این هفته شاخص کلی و شاخص کلی وزن برابر OTC آنها داشتند.

این هفته چهار نماد از OTC ایران به دلیل افزایش سرمایه متوقف شد. نمادهای غوپونه و صبا روز دوشنبه 10 اسفند با افزایش سرمایه 40 درصدی و 24 درصدی متوقف شدند. در روز سه شنبه 11 اسفند نماد حریل به دلیل افزایش سرمایه 27.7 درصدی و در روز چهارشنبه 12 اسفند نماد غپازار به دلیل افزایش 45 درصدی سرمایه متوقف شد.