• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
7

بازار مسکن بهم ریخت / پیش‌ بینی قیمت مسکن در سال 1402

  • کد خبر : 1532
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
بازار مسکن بهم ریخت / پیش‌ بینی قیمت مسکن در سال 1402

به گزارش اخبار اقتصادی، پیش بینی برخی مشاوران مسکن جویای وضعیت بازار املاک پس از آغاز سال جدید شده ایم. با توجه به آنچه در ماه گذشته (بهمن) شاهد بودیم، امیدواریم روند صعودی بیشتری داشته باشد. قیمت خانه اکثر فروشندگان به طور موقت فروش ملک خود را متوقف کرده اند.

به گفته یک کارشناس املاک در محله زعفرانیه، مالکان با این تصور که بازار مسکن پس از سال جدید بین 20 تا 30 درصد افزایش قیمت خواهد داشت، از فروش ملک خودداری می کنند و به همین دلیل با توجه به نوسان زیاد نرخ دلار، مالکان از فروش ملک خودداری می کنند. بر اساس پیش بینی با توجه به افزایش قیمت این ارز، فروش اموال خود را متوقف کرده اند.

یک مشاور املاک در محله فردوسی می گوید: نظارتی بر قیمت گذاری ملک وجود ندارد، هر سال که می گذرد قیمت ملک تصاعدی و تورم افزایش یافته است؛ امسال شاهد افزایش پنج برابری قیمت مسکن بودیم.

وی پیش بینی کرد که قیمت مسکن در سال آینده به روند صعودی فعلی خود ادامه دهد.

بر اساس پیش بینی کارشناسان مسکن، تعداد معاملات مسکن روند کاهشی را ادامه خواهد داد و روند قیمت ها افزایش خواهد یافت. البته این افزایش قیمت به صورت دلخواه بوده و با توجه به نیاز مالی توسط مالکان انجام می شود.

قبل از این شرایط، یک نفر ملک 50 متری می خرید و بعد از دو سال با افزایش بودجه می توانست خانه 70 متری بخرد چون در طول سال تغییر قیمت ندادیم. بهتره بخری

اما در حال حاضر مالک ملک خود را می فروشد و یک ساعت بعد پول خود را از دست می دهد و نمی تواند ملک را جایگزین کند زیرا با افزایش قیمت ها نمی تواند پرونده مورد نظر خود را پیدا کند. 20 میلیارد تومان قیمت دارد. یک واحد 210 متری نوساز در محله میرداماد 31 میلیون و 200 میلیون تومان به فروش می رسد. یک واحد 100 متری با عمر بنا 7 سال به قیمت 6 میلیارد تومان در محله انقلاب عرضه می شود.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=1532

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.