• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

بازار مالزی را به روی محصولات ایرانی باز کنید

  • کد خبر : 42673
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۸
بازار مالزی را به روی محصولات ایرانی باز کنید

اکوایران: توانمندی های صادراتی ایران و مالزی در نشست مشترک با سفیر این کشور در ایران و رئیس اتاق بازرگانی بررسی شد. دو طرف بر وجود ظرفیت های فراوان برای گسترش همکاری های تجاری تاکید کردند.

اخبار اقتصادی؛ موقعیت مالزی در شرق آسیا و اشتراکات مذهبی و فرهنگی به ویژه اشتراکات این دو کشور در حوزه محصولات حلال این امکان را برای فعالان صنفی ایرانی فراهم می کند تا بتوانند محصولات خود را در بازارهای مالزی صادر و عرضه کنند و همچنین بیشتر آن را برای تولید محصولات خود تولید کنند. کشور.

در این نشست مجتبی صفایی، رئیس اتاق اصناف ایران، این نشست را سرآغازی برای ایجاد روابط سازنده بین دو کشور دانست و گفت: اصناف در ایران ظرفیت های گسترده ای در حوزه تولید و صادرات دارند اثاثیه، طلا و جواهرات، فرش، پوشاک، پوشاک، چرم، کیف و کفش و … لازم است بدون واسطه به کشورهای مختلف صادر شود و ظرفیت صادرات آنها تقویت شود.

به گفته رئیس اتاق اصناف ایران، بر اساس آمارهای موجود، مالزی سریع‌ترین نرخ رشد جمعیت را در جهان دارد و با ایجاد تجارت دوجانبه، توانایی تامین نیازهای دو کشور را از طریق صادرات و واردات دارد.

صفایی از آمادگی اتاق اصناف ایران برای دعوت از تجار و بازرگانان مالزیایی برای بازدید و شناسایی فرصت‌های صادرات و واردات ایران خبر داد و به نوبه خود خواستار فراهم کردن بستر برای حضور تجار و بازرگانان ایرانی در بازارهای مالزی شد.

وی بر لزوم توسعه تجارت مستقیم بین دو کشور ایران و مالزی تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد که نتیجه این دیدار فرصت‌هایی را ایجاد کند و زمینه را برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی دو کشور فراهم کند.

آینده ای روشن برای فعالان اقتصادی در هر دو کشور

خیری بن عمر سفیر مالزی در ایران نیز در این دیدار خاطرنشان کرد: حضور در اتاق اصناف ایران و دیدار با فعالان صنفی آینده روشنی را برای فعالان اقتصادی دو کشور به ارمغان آورد. بنابراین باید بستر مناسبی ایجاد کنیم که از طریق آن علاوه بر حفظ منافع دو کشور، بتوانیم روابط تجاری و اقتصادی را گسترش دهیم.

به گفته وی، مالزی کشوری صادرکننده و واردکننده است و طبیعتاً در برخی زمینه ها نیاز به واردات کالا از ایران دارد. در حال حاضر برخی از محصولات ایرانی در بازارهای مالزی موجود است و معتقدم واردات محصولات ایرانی نه تنها برای تجار مالزیایی سودآور است، بلکه کیفیت محصولات نیز برای مصرف کنندگان مالزیایی جذابیت خاصی دارد.

خیری بن عمر ادامه داد: فولاد، آهن، فولاد، زعفران و خرما از ملزومات و محصولات پرمصرف مالزی است. از این نظر اتحادیه ها و انجمن ها نیز علاقه مند به برقراری تعاملات و روابط تجاری با ایران هستند.

به گفته سفیر مالزی، دیدار با فعالان تجاری و اقتصادی ایران در قالب این دیدار، تصویر بسیار روشنی را در اختیار ما قرار داد و امید است در آینده با برپایی تورهایی برای بازدید از توانمندی های اقتصادی دو کشور، بازرگانان و کارآفرینانی از ایران و مالزی می توانند در بهترین شرایط و بسترها روابط تجاری برقرار کرده، شروع و گسترش دهند.

در این جلسه همچنین مقرر شد در ابتدا کارگروهی که توسط معاونت اقتصادی و برنامه ریزی اتاق بازرگانی ایران و اتحادیه های مرتبط و نمایندگان سفارت مالزی تشکیل شده است، روابط بین تجار دو طرف تسهیل شود. باید تشکیل شود و پس از آن زیرساخت های حضور در نمایشگاه حلال مالزی برای محصولات تجاری از ایران و سفر تجار مالزیایی به ایران برای بازدید از محصولات و افزایش روابط تجاری فراهم شود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42673

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.