• امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
0

بازار قهوه ایران در اختیار 5 کشور است

  • کد خبر : 38418
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
بازار قهوه ایران در اختیار 5 کشور است

اکوایران: بررسی واردات قهوه به کشور نشان می دهد که 95 درصد بازار این نوشیدنی پرطرفدار تنها در اختیار 5 کشور است.

اخبار اقتصادی؛ واردات قهوه در سال 1402 با 75 درصد افزایش ارزشی به 148 میلیون دلار رسید. این رقم نسبت به سال 1401 که 84 میلیون دلار بوده است نشان از افزایش چشمگیر واردات این محصول دارد. وزن قهوه وارد شده به کشور در این مدت 49 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 48.55 درصد افزایش داشته است.

بر اساس گزارش گمرک، پنج کشور «امارات متحده عربی»، «ویتنام»، «هند»، «اندونزی» و «اوگاندا» شرکای تجاری اصلی ایران در زمینه واردات قهوه مورد بررسی قرار گرفته‌اند. زمان، و 95 درصد از ارزش قهوه وارداتی به ایران عرضه شده است. این موضوع نشان دهنده وابستگی زیاد ایران به این کشورها در زمینه واردات قهوه است.

وابستگی زیاد به تعداد محدودی از کشورها برای عرضه یک محصول استراتژیک می تواند در دراز مدت چالش هایی را برای کشور ایجاد کند. تغییرات ناگهانی قیمت ها یا سیاست های تجاری این کشورها می تواند بازار قهوه ایران را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

بر اساس این گزارش، امارات متحده عربی واردکننده قهوه به ایران با 78 میلیون دلار 52.89 درصد از واردات قهوه ایران از نظر ارزشی را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش، تشریفات گمرکی حدود 82 درصد وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام شد و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگ و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

روند تجارت جهانی قهوه

بر اساس این گزارش، این سوال مطرح می شود که روند تجارت جهانی قهوه در سال 2022 چگونه بوده است؟ اطلاعات منتشر شده نشان می دهد که در این مدت قهوه به ارزش 45.5 میلیارد دلار در جهان مبادله شده است و در این میان بزرگترین صادرکنندگان این نوشیدنی پرطرفدار برزیل، کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکننده قهوه آمریکا هستند. ، “آلمان” و “بلژیک” و سهم قهوه در تجارت جهانی در سال 2022 19 درصد از تجارت جهانی بوده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38418

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.