به گزارش اخبار اقتصادی، در نخستین روز شهریورماه 20 هزار تن شمش فولادی در رینگ صنعتی بورس کالای ایران معامله شد. این در حالی است که در آن زمان کارخانه های نورد بیش از 245 هزار تن میله فولادی را در دایره صنعتی بورس کالا می فروختند، بنابراین رابطه عرضه میله ها با حجم تجاری آنها در این لحظه به 8 درصد رسید. روز

محدوده هدف عرضه میلگرد در رینگ صنعتی بورس کالا در روز اول شهریورماه 21570 تا 22570 تومان بود. این در حالی است که دوشنبه 9 مردادماه 90 هزار تن شمش فولاد با قیمت 20 هزار و 200 تومان در بازار فیزیکی بورس کالا معامله شد. با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و کمیسیون اعضاء بورس، قیمت نهایی فروش شمش فولاد در بازار فیزیکی بورس کالا در هفته جاری معادل 22 هزار تومان خواهد بود. به این ترتیب حداقل قیمت تعیین شده برای عرضه میلگرد در بازار فیزیکی بورس کالا کمتر از قیمت فروش شمش فولاد در این بازار طی هفته جاری است.

مقایسه قیمت فروش شمش فولاد و نرخ عرضه میلگرد در بازار فیزیکی در بورس کالا حکایت از ارزشمند بودن میلگرد در بورس دارد. اما کمبود تقاضا و سرمایه مصرفی مانع از خرید این محصول در رینگ صنعتی بورس کالا شد. در چنین شرایطی، تسهیل شرایط صادرات برای عموم مردم می تواند به رونق نسبی این بازار کمک کند و با بهبود صادرات، مانع از زیان دهی صنایع به عنوان صنایع مکمل فعال در این زنجیره شود.

فروش میلگرد در محدوده قیمت پایه.

عدم تقاضای قابل توجه میلگرد باعث شد این محصول در محدوده قیمت پایه در دایره صنعتی بورس کالا معامله شود. به این ترتیب در اولین روز شهریور ماه در بازار فیزیکی بورس کالای ایران تنها 20 هزار تن میلگرد با میانگین قیمت 22 هزار و 550 تومان معامله شد. با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و کارمزد عضویت در بورس، قیمت فروش نهایی میلگرد در بازار فیزیکی بورس کالای ایران 24 هزار و 650 تومان است. همزمان میلگرد متوسط ​​در بازار آزاد 24 هزار و 300 تومان معامله می شد و مشتری نداشت. وجود مقدار قابل توجهی میلگرد در انبارهای تجار که با سرعت کمتری تولید می شد. بازار سهام را از شکار فولاد گرانبها دور نگه دارید.