• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

این متقاضیان طرح تعویض خودروی کارکرده مشمول افزایش قیمت نیستند

  • کد خبر : 27395
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
این متقاضیان طرح تعویض خودروی کارکرده مشمول افزایش قیمت نیستند

به گزارش اخبار اقتصادی، کیوان پناهی درباره علت عدم تحویل خودرو به متقاضیان طرح تعویض. ماشین های دست دوم وی گفت: طرح جایگزینی خودروهای فرسوده از شهریور ماه سال گذشته آغاز شد اما روند اسقاط خودروهای این متقاضیان تا کنون به طول انجامیده است.

مدیر عملیات فروش ایران خودرو توضیح داد: این خودروها که اسقاط می شوند باید مورد تایید راهور باشند که گاهی زمان زیادی می برد. اساساً بین فرآیند ارسال پیامک به مشتری برای درخواست اسقاط و در نهایت رسیدن به خودرو، 5 ماه طول می کشد.

به گفته پناهی، مشکل تاخیر در تحویل خودروهای فرسوده از خودروساز نیست. آخرین لیست ارسالی به ایران توسط خودرویی که وی به آن تعلق دارد یک ماه پیش حدود 7000 نفر بود که از این تعداد 6600 نفر ثبت نام کردند.

مدیر عملیات فروش ایران خودرو با بیان اینکه ثبت نام تمامی خودروها معمولا بین 75 تا 90 روز به طول می انجامد، می گوید: اکنون مهلت تحویل خودرو به حدود 400 نفر که هنوز تماس نگرفته اند، رسیده است. مردم، به دلیل شرایط تولید به زودی ارسال خواهند شد.” ما پیش بینی کرده بودیم، تماس خواهیم گرفت.

وی بیان کرد: هدف این است که خودرو را به موقع تحویل دهیم، 400 نفری که تاکنون تماس نگرفته اند به این دلیل است که خودروی آنها آماده تحویل است و سپس با آنها تماس خواهیم گرفت.

پناهی در گفت و گو با صداوسیما گفت: از زمان معرفی متقاضیان به خودروساز، ثبت نام 15 روز تا یک ماه به تاخیر می افتد.

مدیر عملیات فروش ایران خودرو در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت شامل این دسته از متقاضیانی می شود که مدت ها منتظر طرح اسقاط و تحویل خودرو هستند یا خیر؟ وی گفت: افزایش قیمت شامل این افراد نمی شود، طی 6 ماه گذشته تمامی این متقاضیانی که پول واریز کرده اند، افزایش قیمت لحاظ نشده است. در فروردین ماه شورای رقابت برای همه محصولات از جمله متقاضیان خودرو افزایش قیمت را اعمال کرد اما از آن زمان تاکنون هیچ افزایش قیمتی نداشته ایم.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=27395

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.