• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
8

این خودروی عجیب امازون، خودران است!

  • کد خبر : 614
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸
این خودروی عجیب امازون، خودران است!

به گزارش اخبار اقتصادی

این ربات تاکسی در 11 فوریه بین دو ساختمان Zoox به فاصله یک مایل (1.6 کیلومتر) در مقر این شرکت در فاستر سیتی، کالیفرنیا، به عنوان بخشی از سرویس شاتل رایگان برای It was Amazon آزمایش شد. تولید این رباتاکسی به آمازون کمک می کند تا فناوری های خود را اصلاح و بهبود بخشد.

آیچا ایوانز، مدیر اجرایی Zoox در یک کنفرانس تلفنی به خبرنگاران گفت: «قرار دادن خودرو در یک جاده عمومی به عنوان تأیید رویکرد ما در مورد همه الزامات مختلف، از جمله الزامات نظارتی، گام بزرگی است که برمی‌داریم.» فقط با هدف تجاری سازی آن را محقق کردیم. ایوانز از ارائه جدول زمانی برای راه اندازی خط تولید تجاری رباتاکسی خودداری کرد، که خود نیازمند مجوزهای دولتی برای شروع تولید تجاری است.

“Zox Robotaxis” یک وسیله نقلیه خودران متعلق به آمازون در کارخانه این شرکت در فرمونت کالیفرنیا دیده می شود.

شرکت هایی که به توسعه این فناوری ادامه می دهند عبارتند از واحد کروز جنرال موتورز و واحد Winamo آلفابت. روباتاکسی Zoox که از ابتدا به عنوان یک وسیله نقلیه کاملاً خودمختار و نه به عنوان محصول به روز شده وسایل نقلیه موجود ساخته شده است، فرمان یا پدال ندارد. این خودرو فضایی برای چهار سرنشین دارد و در این خودرو دو سرنشین در مقابل دو سرنشین دیگر می نشینند.

آمازون که به شدت در حال توسعه فناوری خودران است، Zox را به قیمت 1.3 میلیارد دلار در سال 2020 خریداری کرد. اما افزایش سریع نرخ بهره و تقاضای ضعیف مصرف کنندگان به ترس از رکود جهانی دامن زد و بسیاری از شرکت ها از جمله خودروسازان و غول های فناوری را مجبور به کاهش نیروی کار و کاهش داد. جبران هزینه ها

اما به نظر می رسد Zoox به دنبال افزایش نیروی کار خود است. جسی لوینسون، مدیر ارشد فناوری Zoox گفت که این شرکت در مورد رشد خود محتاط بوده و همچنان در مسیر افزایش تعداد کارکنان خود به 2500 نفر در سال 2018 است. امسال این رقم در ابتدای سال کمتر از 2 هزار کارمند بود.

منبع: اخبار جدید

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=614

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.