• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
1

اوج‌گیری قیمت طلا در بحبوحه نااطمینانی‌ها

  • کد خبر : 44543
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۹
اوج‌گیری قیمت طلا در بحبوحه نااطمینانی‌ها

اکوایران: قیمت طلا که اخیرا با موجی از رکوردهای پی در پی همراه شده است، روز چهارشنبه رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد، بنابراین قیمت فلز زرد در بحبوحه ابهامات سیاسی و اقتصادی به رشد خود ادامه می دهد.

اخبار اقتصادی، قیمت طلا در اوایل معاملات روز چهارشنبه (14 مهر) آمریکا به بالاترین حد خود رسید. این افزایش عمدتاً ناشی از عواملی مانند تنش های ژئوپلیتیکی، عدم اطمینان اقتصادی و خرید دارایی های مطمئن است. بر اساس اطلاعات سایت اینوستینگ، قیمت فلز زرد به سطح 2670 دلار در هر اونس رسید که بالاترین سطح قیمتی در تاریخ این فلز گرانبها است.

به گفته کیتکو، تشدید درگیری بین اسرائیل و حزب‌الله نگرانی‌هایی را در مورد ثبات منطقه ایجاد کرده است و سرمایه‌گذاران را بر آن داشته تا به دنبال دارایی‌های امنی مانند طلا باشند. به‌علاوه، آشفتگی‌های اقتصادی و ریسک‌های ژئوپلیتیکی به احساس ریسک بیشتر کمک کرده و جذابیت طلا را به عنوان پوششی در برابر نوسانات بازار افزایش داده است.

اقدامات بانک مرکزی نیز به حمایت از قیمت طلا کمک کرده است. بانک مرکزی چین با کاهش نرخ بهره و ارائه نقدینگی به موسسات مالی، سیاست پولی خود را کاهش داده است. انتظار می رود این اقدام باعث تحریک رشد اقتصادی و افزایش تقاضا برای مواد خام از جمله طلا شود. به طور مشابه، بانک مرکزی سوئد نرخ سیاستی خود را کاهش داده است که نشان دهنده رویکرد پولی سازگارتر است.

چشم انداز کلی طلا و نقره مثبت است و تحلیلگران منتظر افزایش بیشتر هستند. فضای عمومی بازار نیز بر قیمت فلزات گرانبها تأثیر گذاشته است. شاخص های سهام در آسیا و اروپا عملکرد متفاوتی داشته اند، در حالی که بازارهای سهام ایالات متحده در آستانه کاهش اندکی هستند. شاخص دلار نسبتا ثابت ماند، در حالی که قیمت نفت خام و بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا کاهش یافت.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44543

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.