• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1

انتخاب صنعت گاز برای ادامه راه پرافتخار گاز ایران

  • کد خبر : 38303
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲
انتخاب صنعت گاز برای ادامه راه پرافتخار گاز ایران

به گزارش اخبار اقتصادی از شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به دستاوردهای شرکت ملی گاز ایران وی در دوران تحریم گفت: در سال 1388 بانک مرکزی، شرکت ملی گاز و شرکت ملی نفت تحریم شدند. ظرفیت تولید، پالایش، انتقال و توزیع گاز 400 میلیون مترمکعب بوده و امروز پس از 15 سال تحریم، ظرفیت تولید به 875 میلیون مترمکعب رسیده است و ظرفیت پالایش، انتقال و توزیع این زنجیره بیش از 1000 میلیون متر مکعب پیچیده ترین فناوری توسط شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به عنوان بازوی اجرایی شرکت ملی گاز ایران انجام شده است.

نوشادی در ادامه به لزوم سرمایه گذاری و مشارکت مردم و بخش های مختلف صنعت اشاره کرد و افزود: صنعت گاز در جایگاهی است که می تواند این مسیر پرافتخار را ادامه دهد، سطح مشارکت مردم را گسترش دهد و به رشد روزافزون مصرف پاسخ دهد در مسیر توسعه و تولید انرژی و محصولات. هم استفاده خانگی و هم تجاری نیاز به هم افزایی زیادی دارد. در استراتژی جدید شرکت ملی گاز ایران برای مدیریت پیک های مصرف که متاسفانه ابتدا تولید را تحت تاثیر قرار می دهد، تصمیم گرفتیم وارد عرصه جذب سرمایه گذاری و معرفی پروژه های ذخیره سازی گاز، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و بهینه سازی مصرف انرژی در کشور شویم. ایستگاه های تقویت فشار . انجام دادن.

در ادامه این نشست، علیرضا بیات، مدیر سرمایه گذاری و بازرگانی شرکت ملی گاز ایران نیز با تاکید بر اهمیت صنعت گاز در تولید، اظهار داشت: سرمایه گذاری در همه بخش ها یکی از اصول اساسی توسعه است. در هر صنعتی، صنعت گاز در کشور ما جریان خونی است که از رگ‌ها و شریان‌های اقتصادی می‌گذرد و توسعه این صنعت بی‌تردید موجب توسعه سایر بخش‌های تولیدی مانند فولاد، پتروشیمی و سایر بخش‌های صنعتی می‌شود.

در ادامه این نشست، طرح های ذخیره سازی مخزن نمک نصرآباد کاشان، میدان هیدروکربوری شوریجه مشهد، کلان پروژه مصرف گاز هوشمند و طرح بهینه سازی گاز در ایستگاه های فشار گاز به نمایندگان شرکت های فولادی کشور معرفی شد.

لازم به ذکر است در این نشست نمایندگان شرکت های فولادی از جمله ایمیدرو، گل گهر، توسعه و فولاد آن، فولاد جهان، فولاد مبارکه، گهر زمین، آهن و فولاد ارفع، ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد ایران و فولاد سیرجان حضور داشتند. . سوالات ارائه شده در مورد این پروژه ها مورد بحث قرار گرفت.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38303

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.