به گزارش اخبار اقتصادی، افت شاخص دلار زمینه را برای افزایش قیمت دلاری طلا در ابتدای هفته فراهم کرد. سرمایه گذاران بیشتر منتظر انتشار گزارش هایی از اقتصاد آمریکا هستند تا بازارها برآورد بهتری از ادامه مسیر سیاست گذاری فدرال رزرو داشته باشند. به نظر می رسد نوسانات قیمت طلا تا آن زمان کم باشد.

برخی بر این باورند که تا زمانی که اقتصاد ایالات متحده نشانه ای از کند شدن نداشته باشد، قیمت طلا به نوسانات خود ادامه خواهد داد. در این میان، اقتصاد آمریکا انعطاف و قدرت خوبی از خود نشان داده است و این باعث شده است که دست فدرال رزرو همچنان به رشد نرخ بهره هدف ادامه دهد. موضوعی که باعث شده بازارها نسبت به خروج فدرال رزرو که ماه ها پیش وجود داشت، کمتر خوش بین باشند.

در این هفته دو گزارش مهم منتشر می شود که نگاه بازاریان به آن دوخته شده است. گزارش اول مربوط به صورتجلسه قبلی فدرال رزرو است که می تواند مواضع بانک مرکزی را برای بازارها شفاف تر کند و گزارش دیگر مربوط به آمار رشد اقتصادی آمریکا است.

هفته گذشته چندین مقام فدرال رزرو از افزایش نرخ بهره به بازارها خبر دادند. آنها معتقدند فدرال رزرو باید برای بازگرداندن تورم به محدوده 2 درصد بیشتر تلاش کند.

بیت کوین که دوباره وارد فاز صعودی شده است، در دو روز گذشته پس از مدت ها از مرز ۲۵ هزار دلار عبور کرد. از آگوست سال گذشته، قیمت بزرگترین ارز دیجیتال جهان به این قیمت نرسیده است. بیت کوین در ژانویه 40 درصد و در فوریه تاکنون نزدیک به 8 درصد افزایش یافته است.

اتریوم که امروز نوسان قیمت بالایی نداشت، با قیمت 1700 دلار معامله شد. دومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا نیز پس از مدت ها وارد این کانال شده است. اتریوم هفته گذشته 10 درصد بازده قیمت داشت.