• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1

الان خونه بخریم یا نه؟

  • کد خبر : 38814
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴
الان خونه بخریم یا نه؟

به گزارش اخبار اقتصادی، بازار مسکن همچنان راکد است و شرایط به گونه ای است که حتی مشاوران املاک مدعی هستند خرید و فروش املاک تا حدودی متوقف شده است.

این در شرایطی است که مشاوران املاک معتقدند قیمت های پیشنهادی آپارتمان در تهران نسبت به اسفندماه تقریباً 10 درصد تغییر کرده است اما به دلیل عدم مراجعه مشتری هنوز قیمت ها مشخص نشده است.

گزارش های میدانی بازار املاک و مستغلات به وضوح عمق رکود در بازار را نشان می دهد. بنابراین بیشتر ارجاعات منجر به معامله نمی شود.

اکثر کارشناسان املاک پیش بینی می کنند که در ماه های آینده تغییری در روند معاملات ایجاد نخواهد شد زیرا هیچ حرکت مثبت یا سیاست حساب شده ای در این زمینه وجود نداشته است. در عین حال، چشم انداز رو به رشد بازار مسکن نشان می دهد که رکود تورمی در راه است.

آرش شادفر، مدیرعامل انجمن صنعت ساختمان کرمانشاه درباره وضعیت خرید و فروش در بازار می گوید: در حالی که قدرت خرید مردم به تناسب افزایش هزینه های ساخت و ساز و قیمت مسکن افزایش پیدا نکرده است، به نظر می رسد نخواهیم داشت. امسال شاهد رونق زیادی در بازار هستیم و رکود تورمی بازار را تحت تاثیر قرار خواهد داد. مسکن قانون است.

در همین حال مهدی کرباسیان، عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به رکود بازار مسکن می گوید: یکی از دلایل این رکود، نوسانات بازار ارز است. کاهش قیمت دلار از 69 هزار تومان به حدود 61 هزار تومان باعث رکود در بازار مسکن شد; چون معتقدم بازار املاک دلاری شده و بالا و پایین شدن قیمت دلار باعث می شود مردم از خرید و فروش منصرف شوند.

وی نوسانات قیمت مصالح ساختمانی را نیز بر قیمت مسکن تاثیرگذار می داند و می گوید: زمانی که قیمت مصالح ساختمانی، هزینه صدور پروانه، نظام مهندسی و حقوق کارگران تغییر می کند، کارگران، ایاب و ذهاب و… تغییر می کند. نباید انتظار داشت که قیمت مسکن تغییر نکند. حتی ممکن است در تابستان با نوساناتی در بازار املاک مواجه شویم.

در خصوص پیش‌بینی بازار مسکن در ماه‌های آینده نیز خاطرنشان می‌کند: دولت اقدامات خوبی را در خصوص تامین مصالح ساختمانی در طرح نهضت ملی مسکن آغاز کرده و اگر بتواند قیمت ساخت و ساز را از طریق این برنامه کنترل کند. ، نوسانات بازار املاک در تابستان فصل نقل و انتقالات نیز محدود است.

خبرآنلاین

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38814

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.