• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

افزایش 3 هزار مگاواتی مصرف برق به دلیل کولر گازی در مناطق عادی

  • کد خبر : 42575
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵
افزایش 3 هزار مگاواتی مصرف برق به دلیل کولر گازی در مناطق عادی

به گزارش اخبار اقتصادی، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر در نشست با اعضای فراکسیون امنیت انرژی و منابع معدنی شورای اسلامی، افزایش تقاضا را افزایش داد. مصرف برق وی از حدود 80 هزار نفر خبر داد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته 6 هزار مگاوات افزایش داشته که رقم بسیار بالایی است.

وی افزود: بررسی این تعداد مشترک نشان می دهد که سالانه یک میلیون مشترک جدید به مشترکان برق کشور اضافه می شود که 80 درصد آن در بخش خانگی و مابقی مربوط به سایر بخش ها است.

سخنگو صنعت برق کشور. وی بیان کرد: سه هزار و 500 مگاوات از مشترکان عمده که نیمی از آن را مشترکان بزرگ و مصرف کنندگان انرژی از جمله صنایع فولاد تشکیل می دهند و طبق آمار به دست آمده در بررسی انرژی سالانه یک میلیون و 300 هزار دستگاه تهویه مطبوع اضافه شده است که بین 2500 تا 3000 مگاوات برق مصرف می کند. برق

رجبی مشهدی ادامه داد: تامین 6000 مگاوات برق که به تقاضای مصرف کنندگان اضافه شده است نیازمند احداث 9000 مگاوات نیروگاه است و ساخت این تعداد نیروگاه و شبکه های مربوطه نیاز به 9 میلیارد دلار سرمایه دارد که علاوه بر آن نیاز است. تامین سوخت و زمان می برد.

وی افزود: برای امنیت انرژی توجه به مصرف و مدیریت آن اولویت اصلی کشور است.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42575

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.