به گزارش اخبار اقتصادی، سه شاخص اصلی وال استریت هفته منتهی به جمعه 24 فوریه را با قرمز به پایان رساندند، به طوری که در این بازه زمانی، شاخص داوجونز 2.99 درصد، شاخص نزدک 3.1 درصد و شاخص نزدک 3.1 درصد کاهش یافت. 2.67 درصد از ارزش آن. S&P 500 کاهش یافت. انتشار صورتجلسه فدرال رزرو و موافقت همه اعضا با افزایش ۲۵ واحد دیگر در نرخ بهره آمریکا مهم ترین عامل سقوط وال استریت در هفته گذشته بود.

ترس از سیاست انقباضی فدرال رزرو بازارها را به وحشت انداخت

داده های اقتصادی ایالات متحده در هفته های اول سال 2023 نشان می دهد که بزرگترین اقتصاد جهان با وجود سریع ترین نرخ رشد نرخ بهره، هنوز تا رکود فاصله دارد. گزارش های مربوط به سفارش کالاهای بادوام، قیمت مسکن، شاخص تولید و همچنین شاخص اعتماد مصرف کننده در ایالات متحده، احتمال افزایش بیش از حد انتظار توسط فدرال رزرو را تشدید می کند و ضربه بزرگی به بازار سهام وارد می کند.

اطلاعات اعتماد مصرف کننده در روز سه شنبه 28 فوریه منتشر خواهد شد. این داده ها نگاهی اجمالی به دیدگاه خانوارها در مورد چشم انداز اقتصادی و انتظارات تورمی ارائه می دهد. اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند انتظار داشتند که میانگین شاخص احساسات مصرف کننده در ایالات متحده به 109.5 برسد.

داده های تورم ایالات متحده نشان می دهد که تورم در برابر کاهش مقاوم است. این امر عزم فدرال رزرو برای تشدید سیاست انقباضی را افزایش می دهد. صورتجلسه فدرال رزرو که هفته گذشته منتشر شد نیز نشان داد که تقریباً تمامی اعضای بانک مرکزی ایالات متحده موافق افزایش ۲۵ واحدی دیگر نرخ بهره برای مهار تورم هستند. افزایش آمار اشتغال در ایالات متحده نیز از تحقق این امر پشتیبانی می کند.