• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
6

اعزام قطار باري با طولاني‌ترين بُعد مسافت

  • کد خبر : 29268
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
اعزام قطار باري با طولاني‌ترين بُعد مسافت

به گزارش اخبار اقتصادی-مدیر کل راه‌آهن شرق از اعزام قطار باری برای نخستین بار، با طولانی‌ترین بُعد مسافت و بیشترین تن کیلومتر مبدأ – مقصدی خبر داد.

به گزارش به گزارش اخبار اقتصادی، علی حکامی قاسمی مدیرکل راه‌آهن شرق گفت: حمل نخستین محموله گندله آهن از ایستگاه خواف در اداره کل راه‌آهن شرق به مقصد بندر امام خمینی در راه‌آهن جنوب انجام شد.

حکامی قاسمی اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده و برای تحقق جایگاه واقعی حمل‌ونقل ریلی به عنوان یکی از پیشران‌های اصلی توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی و ارتقاء سهم بازار منطقه با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های ریلی، اولین محموله گندله آهن با استفاده از 41 واگن، از ایستگاه خواف بارگیری و به مقصد بندر امام خمینی حمل شد.

وی در ادامه افزود: این قطار باری به وزن 3 هزار و 280 تُن از ایستگاه خواف در راه‌آهن شرق به بندر امام خمینی برای سیر مسافت 2 هزار و 21 کیلومتر اعزام شد.

مدیرکل راه‌آهن شرق تصریح کرد: برای نخستین بار در تاریخ راه‌آهن شرق، برای یک قطار باری در این مسافت طولانی و تُن کیلومتر مبدأ- مقصدی بالا، بارنامه صادر شده که نشان از تلاش و کوشش کارکنان راه آهن شرق و تعامل سازنده با شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در جهت ایفای نقش اثرگذار در ارتقاء زنجیره تولید ملی دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و تا دو ماه آینده، 70 هزار تُن گندله آهن توسط راه‌آهن شرق به بندر امام خمینی بارگیری و حمل خواهد شد و در صورت حصول نتایج مورد انتظار، امکان حمل ریلی بخش‌های بعدی محموله و ارتقای میزان بار حمل شده نیز وجود دارد.

منبع آریا نیوز

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=29268

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.