• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
7

اظهارات وزیر صمت درباره واردات آیفون

  • کد خبر : 36077
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
اظهارات وزیر صمت درباره واردات آیفون

اخبار اقتصادی، عباس علی آبادی وزیر صمت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به مردم توصیه می کنم در انتخابات شرکت کنند و نظر خود را اعلام کنند، گفت: تعیین سرنوشت باید در اختیار ما باشد. من به مردم توصیه می کنم در انتخابات شرکت کنند. شرکت کنید و نظر بدهید. مطالبه گری به دلیل انتخابی است که انجام می شود.

در وزارت امنیت ما تلاش می کنیم تا سیستم نظارتی خود را رایج کنیم.

وزیر صمت خاطرنشان کرد: اگر شرایط به گونه ای مدیریت شود که عرضه و تقاضا متعادل شود، وضعیت مردم بهتر می شود و دولت در تلاش است تا این تعادل را برقرار کند. هدف این است که عدم تعادل بین عرضه و تقاضا را به طور متعادل حل کنیم و بازار را به اندازه کافی رصد کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه لوازم خانگی وضعیت بسیار خوبی داریم و زمان آن رسیده که بازار به تعادل منطقی برسد و بتوانیم آن را به طور طبیعی کنترل کنیم.

روزانه 5 هزار دستگاه خودرو تولید می شود.

وزیر صمت گفت: سیاست وزارت صمت تبدیل خودرو از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی است و تعادل خوبی بین عرضه و تقاضا برای خودرو وجود دارد و بیش از 5 خودرو تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. مصرف کنندگان هر روز بازار را متعادل می کنند، اما چیزهای دیگر به افزایش قیمت خودرو دامن می زند.

علی آبادی با اشاره به نشست سازمان تجارت جهانی و با بیان اینکه در حال حاضر اعضای ناظر هستیم، گفت: سعی کردیم در این جلسه با وزرای کشورهای مختلف، مقامات امارات و مقامات امارات تماس بگیریم و صحبت کردیم. تنظیم نظام تجارت و هماهنگی آن با نظام تجارت جهانی عامل و زیرساخت بسیار مهمی است که در وزارتخانه در حال انجام است. آنچه تاکنون مانع پیوستن ایران شده است یکجانبه گرایی است که سعی کرده ایم آن را مدیریت کنیم.

وی درباره آخرین اخبار واردات خودرو گفت: تاکنون حدود 66 هزار خودرو سفارش داده شده و در مسیر تکمیل قرار دارد و هم اکنون خودروسازان به واردات خودرو ادامه می دهند.

وزیر صامت با تاکید بر اینکه جزئیات بیشتر از طریق روابط عمومی این وزارتخانه منتشر خواهد شد، گفت: واردات خودروهای فرسوده از نظر مقررات مشکلی ندارد و در حال انجام است.

علی آبادی در پاسخ به اخبار منتشر شده مبنی بر زیان ساعتی یک و نیم میلیارد تومان گفت: این موارد باید با خود خودروسازان مطرح شود چرا که آنها شرکتی هستند و طبق قانون تجارت کار می کنند. بعید می دانم این وضعیت در هیچ یک از خودروسازان حاکم شود، به ویژه اینکه به سمت تعادل بازار پیش می رویم و در صورت متعادل بودن بازار، سایر شرکت ها باید اقتصادی عمل کنند. من اطلاعات دقیق تری ندارم و باید بررسی کنم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا واردات آیفون آزاد نمی شود تا کلاهبرداری هایی مانند ماجرای شرکت کوروش رخ ندهد، تصریح کرد: بله، متاسفانه در اقتصاد ما ناملایماتی وجود دارد که باید ساماندهی شود.

ایرنا

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36077

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.