• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

اصلاح شبانه دلار دیجیتال/ پیش‌بینی واکنش بازار سرمایه به وزرای جدید

  • کد خبر : 43295
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۷
اصلاح شبانه دلار دیجیتال/ پیش‌بینی واکنش بازار سرمایه به وزرای جدید

اکوایران: قیمت تتر در معاملات یک شبه کاهش یافت و سهامداران منتظر واکنش بازار به وزرای جدید هستند.

اخبار اقتصادی، قیمت تتر در معاملات شبانه روز جمعه و شنبه بامداد 58 هزار تومان به ابتدای کانال بازگشت و فاصله تتر تا آخرین قیمت دلار تهران به نزدیک به 1000 تومان رسید. این اتفاق نشان می دهد که دلار تهران تحت فشار نزولی تتر قرار دارد.

همه وزرای پزشکی از مجلس رای اعتماد گرفته اند. پیش از این، بازار ارز در واکنش به تحلیف دولت و وزرای جدید اغلب با اصلاحات قیمتی مواجه بود که به نظر می رسد روی کار آمدن وزرای جدید تاثیری بر اصلاح تتر در معاملات آخر هفته نداشته باشد.

روز قبل، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اعلام کرد که زمان تعدیل سیاست ها فرا رسیده است. وی به تاثیر روزافزون ریسک ها بر سرد شدن بازار کار در شرایط فعلی اشاره کرد. بازارها به سخنان پاول و سیگنال کاهش نرخ بهره واکنش نشان دادند و کالاها افزایش یافتند. در پاسخ به سخنان پاول، طلای جهانی به بالای سطح 2500 دلار بازگشت. به نظر می رسد با افزایش اونس جهانی طلا، رفتار نوسانی بازار ارز و اونس طلا فعال شد و با رشد اونس جهانی طلا، دلار دیجیتال کاهش یافت.

یکی از دلایل کاهش یک شبه تتر، سخنرانی رادیویی سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران در روز قبل است. وی در مصاحبه ای در صدا و سیما حاضر شد و برنامه های خود را تشریح کرد، اما آنچه که بیش از همه در شبکه ها و در بین تحلیلگران مورد توجه قرار گرفت این بود که گفت: برجام به شکل فعلی قابل احیا نیست و این سند باید احیا شود. دوباره باز شود، بخش هایی از آن باید اصلاح شود و مذاکرات جدید آغاز شود.

در واکنش به تمایل ایران به مذاکره و آغاز مذاکرات ایران و گروه پنج، بازار ارز در سال 92 روند اصلاحی را طی کرد و سخنان شب قبل عراقچی هیچ تاثیری در این اصلاحات نداشت

انتصاب وزرای جدید، رفتارهای نوسانی ارز و اونس طلا و همچنین سخنرانی روز قبل وزیر امور خارجه در صدا و سیما از جمله دلایلی است که می توان برای اصلاح مهم این موضوع عنوان کرد. تتر در عملیات شبانه.

محدوده چرخش تمدید شده است.

وزرای کابینه پزشکی پس از پایان معاملات بازار در روز چهارشنبه از مجلس رای اعتماد گرفتند و در نتیجه بازار سرمایه فرصت واکنش به وزرای جدید تازه وارد به دولت را از دست داد.

بازار سرمایه اغلب از انتخاب وزرا و اعضای جدید کابینه خوشحال است و اگر بخواهد سبک گذشته خود را تکرار کند، احتمالا امروز بازار سرمایه سبز خواهد شد.

در پی آخرین تصمیمات هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، دامنه نوسان سهام و حق تقدم و صندوق های سرمایه گذاری تغییری نخواهد کرد و تا اطلاع ثانوی معاملات این بازار با تاثیر مثبت و منفی انجام خواهد شد. . محدوده نوسان 2.

این تصمیم از یک منظر کنترل ریسک، نوسانات و فشار فروش در بازار را برای بازارساز تسهیل می‌کند تا بازار سرمایه دچار شوک نزولی نشود، اما از سوی دیگر نشان‌دهنده تداوم سایه قوی ریسک در بازار سرمایه؛ زیرا زمانی چنین سیاست هایی اتخاذ می شود که سطح ریسک ها افزایش یابد و سرمایه در بازار سرمایه ریسک گریز باشد.

ارزش معاملات کوچک و میزان ورود و خروج پول واقعی از پارامترهای مهمی هستند که در بررسی بازار سرمایه فعلی به همراه رنگ شاخص کل بازار سرمایه اهمیت دارند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43295

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.