• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
8

استقرار 20 تانکر آب سیار در مزارع مشگین شهر

  • کد خبر : 23639
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۵۶
استقرار 20 تانکر آب سیار در مزارع مشگین شهر

به گزارش اخبار اقتصادی، پس از رانش زمین در منطقه ایلاندو، مسیر خط انتقال آب از خیاوچای به تصفیه خانه مشگین شهر و قطع آب در این شهر 20 دستگاه تانکر برای تامین آب مورد نیاز شهروندان محلات این شهر مستقر شدند.

این تانکرها در میدان امام، میدان آزادی، میدان توحید قوشمیدانی، میدان عدالت، سبزه، میدان فرهنگیان، میدان سبلان، دروازه قدیم اردبیل، میدان نماز، میدان معلم، میدان ترمینال، جنب ورزشگاه، پارک ولی آباد شهریار قرار دارند. سید آباد میدان ورودی کوی ولایت. ، میان سعدی، فرهنگیان – میدان مقدان، مسکن مهر جنب پادگان قدس، سازمان چهارراه شهید قاضی، جاده برزیل روبروی مدرسه طالقانی و کمربندی جانبازان روبروی مدرسه آیت الله رفسنجانی و اقدامات لازم برای آبرسانی به اهالی محوطه.

آب مورد نیاز شهروندان شهرستان مشگین از طریق خط انتقال 14 کیلومتر از رودخانه خیاوچای تامین و به تصفیه خانه این شهرستان منتقل می شود. این لوله 600 اینچی است که 300 لیتر آب در ثانیه را به تصفیه خانه منتقل می کند.

حدود 200 متر از این خط انتقال از محل دریفت عبور می کند و هر از چند گاهی رانش این قسمت از خط باعث قطع آب شهروندان مشگین شهر می شود. اردیبهشت ماه سال جاری رانش زمین در مسیر انتقال آب مشگین شهر باعث آبرسانی به شهروندان این شهر شد.

شهرستان مشگین شهر با 155 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شمال غربی اردبیل و در دامنه کوه سبلان قرار دارد.

به گزارش اخبار اقتصادی، در حال حاضر 70 لیتر در ثانیه آب خام از خور خاتون برای تامین آب شرب به تصفیه خانه منتقل می شود. همچنین به برخی از مناطق شهرستان مشگین از جمله مسیر بیمارستان، مسکن مهر، نواب، فرهنگیان، شهید قاضی و اطراف فرمانداری و محله جی پارا آبرسانی شده است.

گفتنی است به گفته احمد گلشن مدیر امور آبفای شهرستان مشگین شهر خط انتقال آب خام با ظرفیت 80 لیتر در ثانیه به تصفیه خانه اضافه شد.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=23639

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.