• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
2

ارز و طلا افزایشی شدند/ سکه گرمی پیشتاز شد

  • کد خبر : 44613
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۳
ارز و طلا افزایشی شدند/ سکه گرمی پیشتاز شد

اکوایران: بازارهای ارز و طلا این هفته سبز شدند و طلای داخلی با اهرم همزمان اونس طلا و دلار رشد بیشتری را ثبت کرد.

بازار ارز و طلا با شروع فصل پاییز سبز شد و قیمت ها در این هفته در بازار ارز و طلا افزایش یافته است.

اونس طلا که مدت هاست روندی صعودی را طی کرده است، این هفته در کنار دلار تهران هفته سبزی را برای بازار طلا رقم زده است.

دلار در تهران در شهریور ماه دچار مشکل شد و قیمت آن در آخرین ماه تابستان و همزمان با تشکیل کابینه دولت چهاردهم در کانال 59 هزار تومانی گیر کرد. سرانجام در اوایل اکتبر، تتر و درهم از ماتریس خارج شدند و دلار را با خود بردند.

تتر که به صورت مستمر در شبانه روز معامله می شود، از چهارم شهریورماه بالای دلار تهران معامله می شود و این هفته اختلاف خود را با دلار تهران افزایش داده و به این ترتیب بازدهی بالاتری نسبت به دلار و درهم کسب کرده است.

محدوده منطقی حباب درهم چیست؟

درهم همواره نقش تعیین کننده ای در قیمت آتی دلار داشته است، معامله گران درهم عامل اصلی بازار ارز هستند و معامله گران با مقایسه نرخ درهم و تهران، نرخ آینده دلار را تعیین می کنند. دلار .

IMG_20240927_101107_175

روز دوشنبه حباب درهم به سطح 629 تومان رسید که بالاترین سطح حباب درهم از 28 فروردین ماه است. سپس در روز سه شنبه دلار تهران در محدوده 60 هزار و 500 تومان و در پایان معامله شد. در هفته، روی 60000 گرفتن ایستاد.

تحلیل اکو ایران از روند حباب درهم نشان می دهد که حباب درهم در شش ماه گذشته در محدوده 19 تومان بوده است، اما پس از آن هر چه دوره های مورد بررسی کوتاهتر و به زمان حال نزدیکتر باشد، حباب افزایش یافته است. بنابراین میانگین حباب درهم در دوره هفتگی به 477 تومان رسیده است که از نمودار و میانگین حباب درهم در دوره سه و شش ماهه، نشانه خوبی برای بازار ارز نیست. دوره ماهانه را نشان می دهد، محدوده طبیعی حباب درهم کمتر از 200 تومبا است البته در روز پنجشنبه حباب درهم به زیر میانگین هفتگی خود رسید و اگر حباب درهم به نزول خود ادامه دهد و زیر 200 تثبیت شود، ناهماهنگی ایجاد می شود. درهم و دلار ناپدید خواهند شد. برخی تحلیلگران معتقدند افزایش حباب درهم در هفته جاری عملکرد مثبت دلار و بازار ارز را در پی داشته است.

به شکستن رکورد اونس طلا ادامه می دهد

اونس جهانی در این هفته افزایش یافت. اواخر هفته گذشته، فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را نیم درصد کاهش داد و هزینه فرصت نگهداری طلا را کاهش داد پس از حمله، رژیم صهیونیستی در لبنان تشدید شد و همه طرفدار طلا بودند. اونس جهانی طلا در این هفته افزایش یافت و به اوج جدیدی رسید. رشد 3.16 درصدی اونس طلا در هفته جاری در کنار افزایش 1.35 درصدی دلار تهران شرایط بهتری را برای بازار طلا ایجاد کرده است.

سکه امامی از سایر اقلام طلا عقب افتاد.

در این هفته، اقلام طلای کوچکتر سود بیشتری داشتند. سکه یک گرمی در هفته جاری با رشد 6.8 درصدی رکورد عملکردی داشت، اما حباب آن نیز نسبت به مدت مشابه هفته گذشته 4 درصد افزایش یافت و به 66 درصد رسید.

سکه امامی به‌عنوان گران‌ترین نقطه بازار طلا، در هفته جاری پایین‌ترین عملکرد را داشت و حباب آن با 3.84 درصد افزایش در کانال 18 درصدی باقی ماند. به نظر می رسد حراج سکه توسط بانک مرکزی و جذب سرمایه های خرد به صندوق های طلای بورس تاثیر خود را بر کندتر حرکت سکه امامی نسبت به سایر اقلام طلا داشته باشد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44613

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.