• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
6

ادامه صف های سهامداران در بورس

  • کد خبر : 38063
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲
ادامه صف های سهامداران در بورس

اکو ایران: امروز در چهارمین روز از محدودیت یک درصدی نوسانات قیمت سهام، صف های طولانی در بازار ادامه یافت.

اخبار اقتصادی، در معاملات روز چهارشنبه 9 فروردین ماه 1403 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با 6231 واحد افزایش نسبت به روز کاری قبل به سطح 2208214 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن بورس با رشد 378 واحدی روی عدد 723 هزار و 566 واحد قرار گرفت.

شاخص کل فرابورس با 11 واحد افزایش به 24 هزار و 615 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با رشد 257 واحدی به سطح 131 هزار و 324 واحد رسید.

خروج پول واقعی از بورس

روز چهارشنبه خالص تغییر مالکیت قانونی به پول واقعی در بازار منفی شد و 42 میلیارد تومان پول واقعی از بورس خارج شد.

نماد آریا امروز بیشترین خروج پول واقعی را داشت که ارزش آن 31 میلیارد تومان بود. پس از آریا نمادهای تفارس، فخوز، وپاسر، واکار و تفارس بیشترین میزان خروج پول واقعی را داشتند.

از سوی دیگر، بیشترین برد پول واقعی متعلق به نمادهای وبملت، کفرا، فولد، ذوب و مبین بوده است.

نمادهایی که بر شاخص های سهام تاثیر می گذارند

امروز فملی، فولاد و فارس نمادهای سبز بازار سهام بودند که بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر نمادهای تاپیکو، وامید و وپاسار از جمله نمادهای قرمز رنگی هستند که بر شاخص اثر منفی گذاشتند.

در فرابورس نمادهای شگویا، هرمز و خاور بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، ال سگ و فاذر نمادهایی هستند که اثر کاهشی بر شاخص کل داشتند. خارج از مبادله

در میان نمادهای پرمعامله در بورس فعلی، نماد ذوب بیشترین معامله را داشته و پس از آن سایت و خودرو قرار دارند. خاور، نخریس و کرمان بیشترین تراکنش را در OEx داشتند

ارزش معاملات سهام

ارزش کل معاملات امروز بورس به 7 هزار و 590 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار دوم ۲ میلیارد و ۳۶۳ میلیون تومان بود که ۳۱ درصد از کل ارزش معاملات آن روز بازار را به خود اختصاص داد.

ارزش معاملات خرد نیز با 31 درصد کاهش نسبت به روز گذشته به 2.621 میلیارد تومان رسید.

030129

پرمعامله ترین سهام

در معاملات جاری نماد کگل بیشترین ارزش معاملاتی را دارد بورس اوراق بهادار که 125 میلیارد تومب ارزش داشت.

پس از کگل، وبملت بیشترین ارزش تراکنش را به خود اختصاص داد و خودرو با بالاترین ارزش تراکنش در رتبه سوم قرار گرفت و پس از آن دو آیکون خگستر و آریا با ارزش تراکنش بالاتر در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات، سهام کگل با ۲ میلیارد و ۷۹ میلیارد سهم در رتبه اول قرار دارد. ذوب با بیشترین حجم تراکنش در بازار در رتبه دوم و Webmelet در رتبه سوم قرار گرفتند. دو نماد شستا و خودرو نیز با بیشترین حجم معاملات بازار در ردیف های بعدی قرار گرفتند.

صف خرید و فروش معاوضه.

در معاملات روز چهارشنبه 192 نماد با صف خرید و 212 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش کل صف های خرید با 218 درصد افزایش نسبت به روز کاری قبل به 537 میلیارد تومان رسید و ارزش کل صف های فروش نیز با 33 درصد کاهش به 525 میلیارد تومان رسید.

نقشه بورس بر اساس ارزش معاملات

030129

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38063

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.