• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
1

ادامه توسعه انرژی های تجدیدپذیر با تاکید بر انرژی خورشیدی

  • کد خبر : 44202
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۰
ادامه توسعه انرژی های تجدیدپذیر با تاکید بر انرژی خورشیدی

به گزارش اخبار اقتصادی، عباس علی آبادی در مراسم بهره برداری از نیروگاه خورشیدی 120 مگاواتی گروه صنعتی شیشه کاوه در شهرستان زرندیه استان مرکزی، اظهار کرد: آب و برق دو کالای ارزشمندی هستند که تامین و پایداری کافی آنهاست. برای افزایش رفاه شهروندان بسیار مهم است.

وزیر نیرو با بیان اینکه در حال حاضر صنعت برق کشور با عدم تعادل نسبتا زیادی مواجه است، افزود: قیمت پایین آب و برق باعث شده ارزش واقعی این دو دارایی بسیار مهم در کشور چندان محسوس نباشد، اما واقعیت این است که تولید و تامین برق و آب مورد نیاز بخش های مختلف تلاش های پرهزینه ای است.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو با روش های مختلف در تلاش است تا ظرفیت تولید برق کشور را افزایش دهد، افزود: یکی از راه های مطمئن و پایدار برای افزایش ظرفیت تولید برق کشور، انرژی های تجدیدپذیر و به ویژه انرژی خورشیدی است که باید در این زمینه جدی تر عمل کرد. این منطقه

علی آبادی با تاکید بر اینکه وزارت نیرو دو اقدام مهم برای افزایش ظرفیت تولید و مدیریت مصرف را به طور همزمان دنبال می کند، ادامه داد: اگر مدیریت مصرف و افزایش بهره وری انرژی در کشور به درستی اجرا نشود، هر چقدر هم به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شود. ، منجر به رفع نارضایتی نخواهد شد.

وزیر نیرو در بخشی دیگر از سخنان خود رهبری استان مرکزی در زمینه ساخت نیروگاه های تجدیدپذیر را مورد تاکید قرار داد و افزود: تلاش های زیادی در استان مرکزی برای احداث نیروگاه و توسعه انرژی های تجدیدپذیر انجام شده است که این تلاش ها باید ادامه یابد. .

علی آبادی با تاکید بر اینکه استان مرکزی از ظرفیت بالایی برای توسعه نیروگاه های خورشیدی برخوردار است، گفت: نیروگاه خورشیدی 120 مگاواتی گروه صنعتی شیشه کاوه که همچنان در حال ساخت است، با تلاش های انجام شده از سوی این نیروگاه به بهره برداری می رسد. بخش خصوصی بخش و الگویی مناسب برای ورود به بخش است. برای ساخت نیروگاه های انرژی تجدید پذیر خاص است.

وی در پایان از شروع زودهنگام فصل گرما و پیک بار در سال آینده و از ابتدای اردیبهشت ماه خبر داد و ابراز امیدواری کرد: نیروگاه 120 مگاواتی گروه صنعتی شیشه کاوه در اسرع وقت به بهره برداری برسد. امکان پذیر است و برای پیک بار سال آینده به شبکه برق سراسری تزریق خواهد شد.

بر اساس این گزارش، نیروگاه خورشیدی 120 مگاواتی کاوه متیل با مدیریت و سرمایه گذاری 60 میلیون دلاری گروه صنعتی کاوه در مدت 6 ماه در شهرستان زرندیه استان مرکزی به بهره برداری می رسد.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44202

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.