• امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
0

اختصاص 3800 میلیارد تومان پاداش به 17 میلیون مشترک گاز

  • کد خبر : 41186
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵
اختصاص 3800 میلیارد تومان پاداش به 17 میلیون مشترک گاز

به گزارش اخبار اقتصادی «جواد اوجی» وزیر نفت در حاشیه نشست هیات دولت با جمعی از خبرنگاران با اشاره به عدم تعادل گاز و افزایش شدت مصرف انرژی، خاطرنشان کرد: وزارت نفت دو اقدام اساسی انجام داد. یکی افزایش تولید برای کاهش نارضایتی و دیگری بهینه سازی و مدیریت مصرف سوخت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: 25 میلیون مشترک گاز داریم که محاسبات انجام شده و طبق مقررات دولتی 17 میلیون مشترک اوراق پس انداز دریافت می کنند.

وزیر نفت تصریح کرد: حدود 60 درصد از مشترکان گازی که 1402 مصرف گاز را مدیریت کرده اند شناسایی شده اند و از دیروز شروع به پرداخت کردیم یا به حسابشان واریز می شود یا کالاهای خانگی دریافت می کنند یا دریافت می کنند. در صورتحساب های ماه آینده به حساب می آید.

اوجی ادامه داد: صدور گواهینامه صرفه جویی در مصرف انرژی در بورس انرژی روز گذشته اعلام شد و بسیاری از واحدهای صنعتی اقدام به خرید گواهی صرفه جویی در گاز کردند. شرکت گاز موظف است هر زمانی که دارنده این گواهی پس انداز بخواهد آن گاز را تحویل دهد و پیش بینی ما این است که به هشت میلیارد مترمکعب برسد.

اوجی گفت: برای بهینه سازی مصرف گاز و سوخت از دیروز پرداخت 3.8 میلیارد تومان اوراق آغاز شد و این کار را انجام داده ایم و صدور گواهی پس انداز در بورس انرژی کمک شایانی به کاهش شدت مصرف انرژی می کند. و چالش عدم تعادل گاز و سوخت را حل کنید.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41186

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.