• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
9

احتمال عقب نشینی قیمت سکه در روز شنبه

  • کد خبر : 31703
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
احتمال عقب نشینی قیمت سکه در روز شنبه

اکو ایران: قیمت جهانی طلا روز گذشته از کانال 2000 دلاری کاهش یافت و در آخرین گام های کانال 1900 دلاری قرار گرفت. اتفاقی که می تواند روی قیمت ارز در اولین روز هفته تاثیر منفی بگذارد.

اخبار اقتصادی، بازار سکه در هفته گذشته تحت تاثیر نوسانات قیمت هر اونس طلا شاهد فراز و نشیب های سکه امامی در معاملات نقدی بود. آن طور که شواهد نشان می دهد، فلز گرانبهای ملی با افزایش قیمت طلا تا سطح 29 میلیون و 800 هزار تومان افزایش یافت، اما با خروج طلا به سطح 29 میلیون و 100 هزار تومان سقوط کرد و روز پنجشنبه هفته گذشته 29 میلیون و 350 هزار تومان بود. فروخته شد. در معاملات پیشینه روز جمعه، قیمت سکه نیز ثابت ماند و نوسان محسوسی نسبت به پنجشنبه شب به ثبت نرساند.

با این حال قیمت جهانی طلا روز گذشته از کانال 2000 دلاری کاهش یافت و در آخرین پله های کانال 1900 دلاری قرار گرفت. اتفاقی که می تواند روی قیمت ارز در اولین روز هفته تاثیر منفی بگذارد. گزارش اشتغال و دستمزد ایالات متحده یک روز قبل منتشر شد.بر اساس گزارش نوامبر، 200000 شغل به اقتصاد ایالات متحده اضافه شد که بهتر از 180000 مورد انتظار بود. نرخ بیکاری به طور غیرمنتظره ای کاهش یافت و دستمزدها همچنان افزایش یافت.

این گزارش کافی بود تا الاکلنگ دلاری طلا را راه اندازی کند. شاخص دلار با گزارش های بهتر از حد انتظار بازار کار آمریکا تقویت شد و طلا به عنوان رقیب دلار سقوط کرد. طلای جهانی انتظار داشت که سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو با انتظارات رکودی آن که با این خبر نادیده گرفته شد و به شدت کاهش یافت، تشدید کند. از سوی دیگر قیمت دلار در بازار پس زمینه شانسی برای افزایش نداشت و در حدود 50 هزار و 300 تومان ثابت شد.

در مورد سکه امامی هم اکنون با سقف 29 میلیون و 500 هزار تومان مواجه است و از سوی دیگر در صورت از دست دادن محدوده 29 میلیون و 200 هزار تومانی، احتمال سقوط مجدد به انتهای کانال وجود دارد. 29 میلیون تومان. این در حالی است که اگر امروز طلا و دلار از معامله گران سکه حمایت کنند، قیمت سکه می تواند زیان های چند روز گذشته را تا حدودی جبران کند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=31703

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.