• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
5

احتمال صعود سکه در روز شنبه

  • کد خبر : 39332
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۳
احتمال صعود سکه در روز شنبه

اکوایران: در شرایط فعلی برخی پیش بینی می کنند که هجوم جهانی طلا بر واحد پول امامی تاثیر بگذارد. از سوی دیگر، برخی دیگر معتقدند عاملی که بیشترین تأثیر را بر نوسانات ارز امامی دارد، نرخ ارز است.

اخبار اقتصادی، در آخرین روز معاملاتی هفته قبل قیمت سکه امامی تا 40 میلیون و 900 هزار تومان افزایش یافت، اما در آخرین ساعات معاملاتی بازار با قیمت 40 میلیون و 700 هزار تومان بسته شد و به همین دلیل نسبت به روز چهارشنبه متضرر شد.

در معاملات روز جمعه، این ارز با کاهش محدود مواجه شد، اما نوسانات طلای جهانی، برخی از معامله گران ارز را نسبت به احتمال جهش فلز گرانبهای داخلی در روز شنبه امیدوار کرده است.

کف آنچه شواهد نشان می دهد این است که قیمت جهانی طلا در روز جمعه با کمک اقدامات محرک چین و بازگشت امیدها به کاهش نرخ بهره آمریکا به روند صعودی خود ادامه داد و خط مقاومت 2400 دلار را شکست و به 2417 دلار رسید. البته این فلز گرانبها در زمان نگارش این مقاله با قیمتی در حدود 2415 دلار به فروش می رسید.

پیش بینی قیمت سکه امروز

بنابراین در شرایط فعلی برخی پیش بینی می کنند که هجوم جهانی طلا به دنبال سکه امامی باشد. از سوی دیگر، برخی دیگر معتقدند که تاثیرگذارترین مولفه در نوسانات ارز امامی، نرخ ارز است. به گفته آنها، شواهد نشان می دهد که نرخ دلار در حال حاضر در محدوده خاصی در نوسان است و قدرت کافی برای افزایش را ندارد. بنابراین در صورت افزایش سرسام آور نرخ دلار، این اتفاق ممکن است تاثیر طلای جهانی بر قیمت ارز را تعدیل کند.

در مجموع برای روز پنجشنبه نوسان ارز در مرز 40 میلیون و 800 هزار تومان حائز اهمیت است. اگر از این محدوده عقب نشینی کند، احتمال بازگشت سکه به وسط کانال 40 میلیونی تومبا وجود دارد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39332

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.