• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

اثر گپ در بازار طلا و ارز

  • کد خبر : 43487
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۶
اثر گپ در بازار طلا و ارز

ارز همچنان رهبر بازار است. خریداران پروژه‌های ارز دیجیتال تلگرام روز گذشته از آن سود بردند. دو رویداد مهم بازار در هفته آینده چیست؟

بازار طلا و ارز پس از لمس کف حمایتی افزایش یافت. قیمت دلار هرات به کانال 59 هزار تومان بازگشت و قیمت ارز به 43 میلیون افزایش یافت. این حرکت قیمت در بازار داخلی در حالی رخ داد که معاملات بدون الگو در حال انجام بود و همانطور که روز سه شنبه گفته شد، بازار داغ این روزها پروژه های ارز دیجیتال تلگرام مانند ToneCoin و Dogs است. در روز چهارشنبه، سه شنبه خریداران این دو ارز دیجیتال بیش از 5 درصد سود کسب کردند. روز چهارشنبه، بزرگترین خبر برای این بازار، انتشار موقت پاول دورف، مالک تلگرام بود.

در بازار داخلی نیز معامله گران معتقدند تا زمانی که قیمت ها از منطقه رنج خارج نشوند، بازار به همین منوال ادامه خواهد داشت. از نظر آنها تا زمانی که پول جدید وارد بازار نشود، بازار زندگی افزایش نخواهد یافت. قیمت دلار هرات از روز چهارشنبه با قیمت 58 هزار و 640 تومان آغاز شد و از ابتدا گارد صعودی داشت و با افزایش نرخ درهم و روند صعودی این بازار، قیمت دلار هرات وارد کانال 59 شد. هزار تومان و 59100 تومان بسته شد. البته روز چهارشنبه قیمت دلار هرات با قیمت اونس طلا در نوسان بود و هر بار که اونس طلا پایین می آمد، دلار بالا می رفت و بالعکس.

قیمت درهم امارات 16.50 تومان باز شد و تا 16220 تومان افزایش یافت اما نتوانست از این نقطه عبور کند. قیمت درهم در نیمه دوم سال با کاهش 16 هزار و 190 تومانی به فعالیت خود پایان داد. در بازار ارز، قیمت درهم پیشرو صعودی بود و با توجه به حباب دلار، درهم که در روزهای اخیر منفی بود، روز چهارشنبه مثبت شد.

قیمت دلار تهران از 59 هزار و 150 تومان آغاز شد و مانند سایر بازارها از این کف فاصله گرفت. قیمت دلار تهران در نهایت در میانه کانال 59 هزار تومان به فعالیت خود پایان داد. همانطور که گفته شد حباب دلار درهم مثبت شد که نشان می دهد قیمت تخمینی دلار نسبت به قیمت دلار تهران بالاتر از درهم است.

قیمت تتر با افت بیت کوین افزایش یافت و در برابر بازارها کاهش یافت. قیمت تتر از 59 هزار و 790 تومان شروع شد و تا خط حمایت 59 هزار و 400 تومان سقوط کرد. قیمت تتر سپس به این نقطه واکنش نشان داد و در قیمت 59550 تومان به پایان رسید.

با رشد بازار ارز، قیمت ارز به سمت مرز مقاومتی خود پیش رفت. قیمت ارز روز چهارشنبه با قیمت مثبت 42 میلیون و 850 هزار تومان آغاز شد و با افزایش در اواسط روز به مرز مهم 43 میلیون رسید. همچنین قیمت ارز با کاهش 50 هزار تومانی به 42 میلیون و 950 هزار تومان بسته شد. برخی معامله گران روز چهارشنبه بازار سکه را پیشتاز بازار اعلام کردند و هشدار دادند که رشد این بازار در ابتدا بیشتر از سایر بازارها بوده و سایر بازارها نیز از این روند پیروی خواهند کرد. حباب ارز نیز به 18 درصد افزایش یافت.

قیمت طلای آب شده از 15 میلیون آغاز شد و به 15 میلیون و 642 هزار تومان رسید. قیمت طلای آب شده در نیمه دوم به 15 میلیون و 596 هزار تومان کاهش یافت.

در سمت رسمی بازارها قیمت دلار نیما و اسکناس یک دلاری در حال افزایش بود. قیمت دلار نیما به 45 هزار و 300 تومان افزایش یافت. قیمت دلار نیما از ابتدای تابستان تا 16 مرداد تقریباً شش درصد افزایش داشته است. قیمت دلار ثبت شده در بانک مرکزی به 41 هزار و 800 تومان افزایش یافت.

تحلیلگران معتقدند کار در بازار داخلی به ویژه در بازار طلای ذوب شده بسیار دشوار شده است. می گویند نموداری که برای بازارهای ملی وجود دارد پر از چت است و نمی توان با این چت ها کار کرد. یعنی افزایش یا کاهش اصلی بازار طلای مذاب در ابتدای معاملات زمانی اتفاق می افتد که دست معامله گر در بازار کوتاه است.

هفته آینده، بازار میزبان دو رویداد خواهد بود. اول از همه، تعداد تعطیلی های هفته آینده است که تاثیر آن را در روز چهارشنبه در بازار مشاهده کردیم. از دیدگاه برخی معامله گران، بخشی از رشد روز چهارشنبه بازار به دلیل پیش بینی خطر افزایش قیمت ها در تعطیلات بود. رویداد دوم قرعه کشی خودرو است که پس از آن باید دید آیا پول آزاد شده راهی بازار سکه می شود یا خیر.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43487

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.